crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 900273

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Perkušić, Sanja, Jurjević, Marko
Naslov: UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE
( USING DIGITAL MEDIA FOR TUITION )
Izvornik:
Skup: Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 19. do 21. listopada 2017.
Ključne riječi: digitalni mediji, poučavanje, učitelji/nastavnici, škole
( digital media, teaching, teachers, schools )
Sažetak:
Pismenost koja je na vrhu koncepta raznopismenosti (engl. multiliteracy) u 21. stoljeću je informacijska pismenost koja predstavlja pismenost opstanka kao nužnost opstanka u digitalnom okruženju. Zbog toga je u okviru ovoga rada eksplorativnom faktorskom analizom konstruiran Upitnik uporabe digitalnih medija za poučavanje (UDMP) namijenjen učiteljima/nastavnicima. Upitnik ima 24 tvrdnje koje mjere tri latentne dimenzije: 1) Korištenje suvremenih medija za učenje i poučavanje, 2) Korištenje suvremenih medija olakšava poučavanje, čini ga atraktivnijim, a pamćenje gradiva lakšim i 3) Suvremeni mediji poučavanje čine površnim, a učenje i pamćenje slabijim. Pouzdanost cijele skale, kao i pojedinih subskala, je zadovoljavajuća (od 0.70 do 0.78). U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja/nastavnika iz 6 osnovnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da digitalni mediji (DM) nastavnicima znatno olakšavaju poučavanje, da nastavu više ne mogu zamisliti bez DM te da ih koriste gotovo svakodnevno, da se u njihovim školama DM koriste sve intenzivnije, da je uvođenje DM samo jedna od novina, da učenici jako vole nastavu u kojoj se koriste DM te da im je ona atraktivnija, da učenici lakše uče i pamte gradivo uz pomoć DM te multimedijsku didaktiku nastavnici smatraju vrlo važnom u procesu poučavanja. Uporaba DM za poučavanje nastavnika korelirano je s njihovim profilom, radnim stažem, stupnjem obrazovanja, dodatnim obrazovanjem za korištenje DM te posjedovanjem DM kod kuće. Multivarijatnom analizom nastojalo se utvrditi koje sociodemografske varijable pridonose rezultatima na 3 latentne dimenzije Upitnika. Novi mediji omogućuju situacijsko i kooperativno učenje, učenje orijentirano na kreativnost, individualizaciju i učenje bazirano na rješavanju problema, više holistički pristup učenju, većeg opsega pažnje, nelinearno učenje, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanje učenja kao igre. Međutim, svjedoci smo nepostojanja nacionalnih smjernica uporabe DM učenika i nastavnika. Obrazovanje nastavnika mora pripremati postojeće i buduće nastavnike za poučavanje usmjereno na učenika s korištenjem suvremenih medija u poučavanju i konstruktivističku didaktiku.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 900273.Anela_Sanja_i_Marko_Konferencija_Zd_listopad_2017pdf (tekst priložen 20. Lis. 2017. u 12:42 sati)
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 20. Lis. 2017. u 12:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4