UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE (CROSBI ID 653639)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Perkušić, Sanja, Jurjević, Marko
hrvatski
UPORABA DIGITALNIH MEDIJA ZA POUČAVANJE
Pismenost koja je na vrhu koncepta raznopismenosti (engl. multiliteracy) u 21. stoljeću je informacijska pismenost koja predstavlja pismenost opstanka kao nužnost opstanka u digitalnom okruženju. Zbog toga je u okviru ovoga rada eksplorativnom faktorskom analizom konstruiran Upitnik uporabe digitalnih medija za poučavanje (UDMP) namijenjen učiteljima/nastavnicima. Upitnik ima 24 tvrdnje koje mjere tri latentne dimenzije: 1) Korištenje suvremenih medija za učenje i poučavanje, 2) Korištenje suvremenih medija olakšava poučavanje, čini ga atraktivnijim, a pamćenje gradiva lakšim i 3) Suvremeni mediji poučavanje čine površnim, a učenje i pamćenje slabijim. Pouzdanost cijele skale, kao i pojedinih subskala, je zadovoljavajuća (od 0.70 do 0.78). U istraživanju je sudjelovalo 156 učitelja/nastavnika iz 6 osnovnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da digitalni mediji (DM) nastavnicima znatno olakšavaju poučavanje, da nastavu više ne mogu zamisliti bez DM te da ih koriste gotovo svakodnevno, da se u njihovim školama DM koriste sve intenzivnije, da je uvođenje DM samo jedna od novina, da učenici jako vole nastavu u kojoj se koriste DM te da im je ona atraktivnija, da učenici lakše uče i pamte gradivo uz pomoć DM te multimedijsku didaktiku nastavnici smatraju vrlo važnom u procesu poučavanja. Uporaba DM za poučavanje nastavnika korelirano je s njihovim profilom, radnim stažem, stupnjem obrazovanja, dodatnim obrazovanjem za korištenje DM te posjedovanjem DM kod kuće. Multivarijatnom analizom nastojalo se utvrditi koje sociodemografske varijable pridonose rezultatima na 3 latentne dimenzije Upitnika. Novi mediji omogućuju situacijsko i kooperativno učenje, učenje orijentirano na kreativnost, individualizaciju i učenje bazirano na rješavanju problema, više holistički pristup učenju, većeg opsega pažnje, nelinearno učenje, izvršavanja više zadataka istovremeno (multitasking) i doživljavanje učenja kao igre. Međutim, svjedoci smo nepostojanja nacionalnih smjernica uporabe DM učenika i nastavnika. Obrazovanje nastavnika mora pripremati postojeće i buduće nastavnike za poučavanje usmjereno na učenika s korištenjem suvremenih medija u poučavanju i konstruktivističku didaktiku.
digitalni mediji, poučavanje, učitelji/nastavnici, škole
nije evidentirano
engleski
USING DIGITAL MEDIA FOR TUITION
nije evidentirano
digital media, teaching, teachers, schools
nije evidentirano
Podaci o prilogu
50-51.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
predavanje
19.10.2017-21.10.2017
Zadar, Hrvatska