crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 901456

Časopis

Autori: Rovan, Daria; Šimić, Katarina; Pavlin-Bernardić, Nina
Naslov: Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije
( The relationship between epistemic and motivational beliefs and student engagement in chemistry )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 26 (2017), 3; 649-673
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: epistemička uvjerenja, subjektivna vrijednost, samoefikasnost, uključenost
( epistemic beliefs, subjective task value, self-efficacy, student engagement )
Sažetak:
Uključenost učenika predstavlja značajnu odrednicu kvalitete obrazovnih ishoda te je važno ispitati moguće mehanizme koji utječu na uključenost učenika u učenje. U ovom istraživanju cilj je bio ispitati uključenost u specifičnom kontekstu učenja kemije te njenu povezanost s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima. Konkretno, ispitan je doprinos subjektivne vrijednosti kemije, samoefikasnosti u kemiji, samoefikasnosti u samoregulaciji i epistemičkih uvjerenja u objašnjavanju individualnih razlika u kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj uključenosti učenika na nastavi kemije. Također je ispitana medijatorna uloga motivacijskih uvjerenja u odnosu između epistemičkih uvjerenja i uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika opće gimnazije. Učenici su ispunjavali skale uključenosti, subjektivne vrijednosti, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji učenja i epistemičkih uvjerenja (evaluacija i nedvojbenost). Regresijskim jednadžbama objašnjen je značajan dio varijance svih dimenzija uključenosti u nastavu i učenje kemije. Dobiveni su slični obrasci povezanosti kognitivne, bihevioralne i ugodne emocionalne uključenosti s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima, dok neugodna emocionalna uključenost pokazuje drugačije obrasce povezanosti. Subjektivna vrijednost i samoefikasnost u samoregulaciji učenja pokazali su se kao značajni prediktori kognitivne i bihevioralne uključenosti, dok ugodnu emocionalnu uključenost predviđaju još i uvjerenja o evaluaciji. Samoefikasnost i nedvojbenost značajno predviđaju neugodnu emocionalnu uključenost. Rezultati medijacijskih analiza ukazuju da su sve testirane povezanosti epistemičkih uvjerenja i pojedinih dimenzija uključenosti ili potpuno ili djelomično posredovane motivacijskim uvjerenjima. Kao ključni medijator u povezanostima epistemičkih uvjerenja s kognitivnom, bihevioralnom i ugodnom emocionalnom uključenosti izdvojila se subjektivna vrijednost kemije, a u odnosu s neugodnom emocionalnom uključenosti samoefikasnost u kemiji.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 901456.Rovan_Simic__Pavlin_Bernardic_Psihologijske_teme_2017_26_3.pdf (tekst priložen 16. Pro. 2017. u 07:19 sati)
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=281230
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije
Upisao u CROSBI: Daria Rovan (daria.rovan@ufzg.hr), 26. Lis. 2017. u 21:19 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4