crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 902011

Zbornik radova

Autori: Škojo, Tihana; Jukić, Renata
Naslov: Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva
( The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession )
Izvornik: Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. (ur.). - Osijek : Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek and Association for Teacher Education in Europe (ATEE) , 2017. 220-221 (ISBN: 978-953-6965-61-8).
Skup: Conference ATEE 2017
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 23-25. 10. 2017.
Ključne riječi: pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavničkih studija
( pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies )
Sažetak:
Stjecanje nastavničkih kompetencija u koje ubrajamo i pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije definirano je kurikulumima različitih kolegija na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike. U širem europskom kontekstu promišlja se kompetencijski profil nastavnika, ali i djelotvornost studija u stjecanju i razvijanju navedenih kompetencija. U suvremenoj školi potrebno je neprestano redefiniranje znanja, vještina, sposobnosti i vrijednosti potrebnih nastavnicima za uspješno planiranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se nastoji ispitati važnost i stupanj ovladanosti pojedinim nastavničkim kompetencijama studenata diplomskih studija nastavničkih usmjerenja kroz samoprocjenu posjedovanja pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija koje stječu unutar formalnog obrazovanja (na fakultetu) i samoprocjenu vlastite osposobljenosti za rad s djecom i mladima i njihovim roditeljima te posjedovanje socijalnih i individualnih kompetencija za obavljanje nastavničkog poziva. Proveden je polustrukturirani intervju s po 8 studenata nastavničkih usmjerenja iz različitih područja: umjetničkog, društveno-humanističkog, prirodoslovno-matematičkog. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti jasno prepoznaju kompetencije koje su im važne za uspješan rad u nastavi. Svjesni iznimnih zahtjeva i izazova suvremenog obrazovanja studenti osjećaju strah od „ulaska“ u razred te propituju svoju spremnost za ispravne načine reagiranja u pojedinim nastavnim epizodama. Ukazuju na potrebu stalnog podizanja razine svojih pedagoških kompetencija te ističu potrebu za izmjenom studijskih programa, usmjerenoj prema povećanju nastavne prakse, kako bi što spremnije i sigurnije započeli svoje radno iskustvo.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL Internet adrese: http://atee2017.org/node/94
Upisao u CROSBI: Tihana Škojo (tihana.skojo@uaos.hr), 30. Lis. 2017. u 10:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4