crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 902704

Zbornik radova

Autori: Burić, Irena; Macuka, Ivana; Penezić, Zvjezdan; Slišković, Ana; Sorić, Izabela
Naslov: Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti
( Testing reciprocity of relation between strategies of emotional regulation and emotions among teachers after controlling of dispositional affectivity )
Izvornik:
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6. - 8. 04.2017.
Ključne riječi: nastavnici, emocije, emocionalna regulacija
( teachers, emotions, regulation of emotions )
Sažetak:
U svom svakodnevnom radu, a naročito u učionici i u odnosu prema učenicima, nastavnici doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Međutim, nastavničku profesiju karakteriziraju određena emocionalna pravila koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja pojedinih emocija. Upravo zbog toga, strategije koje nastavnici koriste kako bi regulirali svoje emocije te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati recipročnost odnosa između strategija emocionalne regulacije (ponovna procjena, supresija) te emocija koje nastavnici doživljavaju u odnosu prema svojim učenicima (radost, ponos, ljubav, ljutnja, beznađe i iscrpljenost), nakon kontrole dispozicijske afektivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 1525 hrvatskih nastavnika (1308 ženskog spola) osnovnih (N=1098) i srednjih škola (N=456) prosječnog radnog staža od 15.35 godina (SD=10.66) koji su ispunili upitnik u dvije vremenske točke (jesen 2015. i proljeće 2016). Provedbom tehnike linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđen je recipročan odnos između supresije i negativnih emocija – nastavnici koji su više koristili supresiju kako bi regulirali svoje negativne emocije u prvom mjerenju, ujedno su doživljavali veći intenzitet negativnih emocija u drugom mjerenju, i obrnuto. Nadalje, nastavnici koji su izvještavali o većem intenzitetu i pozitivnih i negativnih emocija u prvom mjerenju, ujedno su više koristili obje ispitivane strategije emocionalne regulacije u drugom mjerenju. Ovi rezultati upućuju na zaključak da je nastavnicima općenito važno intenzitet doživljenih emocija držati na umjerenoj razini, bez obzira na njihovu valenciju i način na koji ih se regulira, što je u skladu s nepisanim emocionalnim pravilima nastavničke profesije. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (broj projekta: 5035).
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: hrvatski
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Slišković (ana.slavic@unizd.hr), 2. Stu. 2017. u 14:15 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4