Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti (CROSBI ID 654252)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti. 2017. str. 120-120

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela

hrvatski

Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti

U svom svakodnevnom radu, a naročito u učionici i u odnosu prema učenicima, nastavnici doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Međutim, nastavničku profesiju karakteriziraju određena emocionalna pravila koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja pojedinih emocija. Upravo zbog toga, strategije koje nastavnici koriste kako bi regulirali svoje emocije te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati recipročnost odnosa između strategija emocionalne regulacije (ponovna procjena, supresija) te emocija koje nastavnici doživljavaju u odnosu prema svojim učenicima (radost, ponos, ljubav, ljutnja, beznađe i iscrpljenost), nakon kontrole dispozicijske afektivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 1525 hrvatskih nastavnika (1308 ženskog spola) osnovnih (N=1098) i srednjih škola (N=456) prosječnog radnog staža od 15.35 godina (SD=10.66) koji su ispunili upitnik u dvije vremenske točke (jesen 2015. i proljeće 2016). Provedbom tehnike linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđen je recipročan odnos između supresije i negativnih emocija – nastavnici koji su više koristili supresiju kako bi regulirali svoje negativne emocije u prvom mjerenju, ujedno su doživljavali veći intenzitet negativnih emocija u drugom mjerenju, i obrnuto. Nadalje, nastavnici koji su izvještavali o većem intenzitetu i pozitivnih i negativnih emocija u prvom mjerenju, ujedno su više koristili obje ispitivane strategije emocionalne regulacije u drugom mjerenju. Ovi rezultati upućuju na zaključak da je nastavnicima općenito važno intenzitet doživljenih emocija držati na umjerenoj razini, bez obzira na njihovu valenciju i način na koji ih se regulira, što je u skladu s nepisanim emocionalnim pravilima nastavničke profesije. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (broj projekta: 5035).

nastavnici, emocije, emocionalna regulacija

nije evidentirano

engleski

Testing reciprocity of relation between strategies of emotional regulation and emotions among teachers after controlling of dispositional affectivity

nije evidentirano

teachers, emotions, regulation of emotions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

120-120.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija