Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti (CROSBI ID 654252)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Burić, Irena ; Macuka, Ivana ; Penezić, Zvjezdan ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela
hrvatski
Testiranje recipročnosti odnosa između strategija emocionalne regulacije i emocija nastavnika nakon kontrole dispozicijske afektivnosti
U svom svakodnevnom radu, a naročito u učionici i u odnosu prema učenicima, nastavnici doživljavaju širok raspon intenzivnih emocionalnih iskustava. Međutim, nastavničku profesiju karakteriziraju određena emocionalna pravila koja se odnose na primjerenost doživljavanja i iskazivanja pojedinih emocija. Upravo zbog toga, strategije koje nastavnici koriste kako bi regulirali svoje emocije te njihova povezanost s kvalitativno različitim emocionalnim iskustvima, predstavljaju važan predmet proučavanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati recipročnost odnosa između strategija emocionalne regulacije (ponovna procjena, supresija) te emocija koje nastavnici doživljavaju u odnosu prema svojim učenicima (radost, ponos, ljubav, ljutnja, beznađe i iscrpljenost), nakon kontrole dispozicijske afektivnosti. U istraživanju je sudjelovalo 1525 hrvatskih nastavnika (1308 ženskog spola) osnovnih (N=1098) i srednjih škola (N=456) prosječnog radnog staža od 15.35 godina (SD=10.66) koji su ispunili upitnik u dvije vremenske točke (jesen 2015. i proljeće 2016). Provedbom tehnike linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđen je recipročan odnos između supresije i negativnih emocija – nastavnici koji su više koristili supresiju kako bi regulirali svoje negativne emocije u prvom mjerenju, ujedno su doživljavali veći intenzitet negativnih emocija u drugom mjerenju, i obrnuto. Nadalje, nastavnici koji su izvještavali o većem intenzitetu i pozitivnih i negativnih emocija u prvom mjerenju, ujedno su više koristili obje ispitivane strategije emocionalne regulacije u drugom mjerenju. Ovi rezultati upućuju na zaključak da je nastavnicima općenito važno intenzitet doživljenih emocija držati na umjerenoj razini, bez obzira na njihovu valenciju i način na koji ih se regulira, što je u skladu s nepisanim emocionalnim pravilima nastavničke profesije. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost (broj projekta: 5035).
nastavnici, emocije, emocionalna regulacija
nije evidentirano
engleski
Testing reciprocity of relation between strategies of emotional regulation and emotions among teachers after controlling of dispositional affectivity
nije evidentirano
teachers, emotions, regulation of emotions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
120-120.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
poster
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska