Predstavljanje Poslijediplomskog specijalističkog studija Inkluzivnog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 654730)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Velki, Tena
hrvatski
Predstavljanje Poslijediplomskog specijalističkog studija Inkluzivnog odgoja i obrazovanja
U posljednjih desetak godina sve veći broj djece s teškoćama u razvoju i djece izložene čimbenicima rizika se uključuje u redovite institucije odgoja i obrazovanja, pri čemu je glavna poteškoća u radu s njima nedostatak dovoljno educiranog osoblja. UNESCO-ov projekt EFA, u kojemu se prati napredak pojedinih zemalja u promicanju ideja inkulzivnog odgoja i obrazovanja, pokazuje kako u Hrvatskoj tek svako treće dijete s teškoćama u razvoju ima pristup redovitom odgoju i obrazovanju dok primjerice Bugarska, Slovenija, Mađarska i Rumunjska imaju oko 80% djece s teškoćama u razvoju uključeno u redoviti sustav odgoja i obrazovanja. Prema ukupnom napretku u podizanju kvalitete odgoja i obrazovanja, Hrvatska je smještena na 31.mjestu, daleko iza Norveške, Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva, Finske, Italije, Islanda, Švicarske, Francuske, Nizozemske... Prema Nacionalnoj strategiji izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine, prioritetno područje odgoja i obrazovanja ima za strateški cilj pokretanje programa edukacije učitelja i nastavnike u području inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Nadalje, u Strategiji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti inkluzivni se odgoj i obrazovanje vidi kao temelj suvremenog procesa odgoja i obrazovanja na svim razinama. Kako bi odgovorio na trenutne potrebe po pitanju inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti pokrenuo je novi studijski program. Glavni je cilj i svrha poslijediplomskog specijalističkog studija Inkluzivnog odgoja i obrazovanja upoznavanje studenata sa suvremenim teorijskim i praktičnim dostignućima u području rehabilitacija, psihologije, posebne pedagogije i srodnim područjima, te njihovo osposobljavanje da stečena znanja i vještine iz tih područja uspješno primijene u praksi. Program studentima omogućuje stjecanje kompetencija na području razumijevanja i primijene različitih modela savjetodavnog i rehabilitacijskog rada s osobama s invaliditetom i/ili djecom s teškoćama u razvoju, kao i usvajanje potrebnih savjetodavnih i psiho-rehabilitacijskih vještina, načina procjena i praćenja razvoja djece i mladih te profesionalne etike u sklopu različitih programa inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Ciljane skupine polaznika su odgojitelji zaposleni u jaslicama i dječjim vrtićima, zatim učitelji, nastavnici i profesori zaposleni u osnovnim i srednjim školama, te odgajatelji u učeničkim domovima, domovima za odgoj djece i mladeži i domovima za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Također, specijalistički studij može biti od koristi i socijalnim radnicima, stručnjacima edukacijsko- rehabilitacijskog profila kao i drugim pojedincima koji izravno rade s djecom s teškoćama u razvoju ili djecom izloženom čimbenicima rizika. Poslijediplomski specijalistički studij inkluzivnog odgoja i obrazovanja traje dvije godine (četiri semestra), a završetkom studija stječe se akademski naziv sveučilišni/a specijalist/specijalistica inkluzivnog odgoja i obrazovanja (univ.spec.inkl.educ).
inkluzija, edukacija, novi studijski program, poslijediplomska razina
nije evidentirano
engleski
Presentation of the Postgraduate Specialist Study of Inclusive Education
nije evidentirano
inclusion, education, postgraduate study
nije evidentirano
Podaci o prilogu
214-215.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sažeci priopćenja 25. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
Ćubela Adorić, Vera ; Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra
Zadar: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-6-3
Podaci o skupu
25. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s temom Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti
poster
07.11.2017-11.11.2017
Zadar, Hrvatska