crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 906113

Zbornik radova

Autori: Ristić Dedić, Zrinka; Matić, Jelena; Košutić, Iva
Naslov: Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva
( Educational aspirations in transitional periods of Croatian elementary education: Student's perspective )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju ; Medicinska naklada d.o.o. , 2017. 73-73.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6. - 8.4.2017.
Ključne riječi: obrazovne aspiracije ; učenici
( educational aspirations ; students )
Sažetak:
U radu su prikazani rezultati kvalitativnog istraživanja prirode obrazovnih aspiracija učenika prvih, četvrtih i sedmih razreda. Cilj je rada opisati i razumjeti učeničke konstrukcije vlastitih obrazovnih želja i planova te steći uvide u to kako su oni povezani s njihovim uvjerenjima o sebi te percipiranim roditeljskim aspiracijama i očekivanjima. Dubinsko istraživanje provedeno je pomoću polustrukturiranih intervjua u pet zagrebačkih škola, na uzorku od 122 učenika. Korišteno je kriterijsko uzorkovanje s obzirom na spol i procjenu učitelja o ranijem učeničkom postignuću učenika u slučaju starijih kohorti, odnosno o roditeljskoj podršci u slučaju najmlađe kohorte. Razgovori su sadržavali nekoliko ključnih tema: školska iskustva, opće i akademsko samopoimanje učenika, obrazovne i karijerne aspiracije i očekivanja uspjeha, poznavanje sustava, percepcija podrške i očekivanja roditelja. Protokoli za razgovor bili su prilagođeni dobi učenika. Rezultati pokazuju da teorijsko razdvajanje koncepata aspiracija i očekivanja ne nalazi potporu u učeničkim perspektivama. Učenici ne razlikuju jasno nadanja i želje o vlastitim obrazovnim putovima od očekivanja onoga što će se doista dogoditi. Aspiracije su općenito visoke, ali kvalitativno različite u tri kohorte. U svim dobnim skupinama povezane su s učeničkim procjenama sebe i procjenama vlastitih kompetencija, međutim, opaža se da se u najstarijoj dobnoj skupini više temelje na realističnijim procjenama vlastitih postignuća te se vezuju uz već diferencirane interese, dok su u najmlađoj kohorti vezane uz pozitivnu sliku o nekim zanimanjima i osobama. Pokazalo se i da su učeničke obrazovne aspiracije pod utjecajem roditeljskih, tj. da učenici oblikuju svoje želje na temelju toga što roditelji žele i očekuju za njih. U radu se raspravlja o tome koliko pristup informacijama o obrazovnim mogućnostima te izloženost različitim obrazovnim iskustvima i očekivanjima drugih mogu djelovati na oblikovanje obrazovnih aspiracija učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Jelena Matić (matic@idi.hr), 17. Stu. 2017. u 11:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4