Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva (CROSBI ID 655014)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ristić Dedić, Zrinka ; Matić, Jelena ; Košutić, Iva Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 73-73

Podaci o odgovornosti

Ristić Dedić, Zrinka ; Matić, Jelena ; Košutić, Iva

hrvatski

Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva

U radu su prikazani rezultati kvalitativnog istraživanja prirode obrazovnih aspiracija učenika prvih, četvrtih i sedmih razreda. Cilj je rada opisati i razumjeti učeničke konstrukcije vlastitih obrazovnih želja i planova te steći uvide u to kako su oni povezani s njihovim uvjerenjima o sebi te percipiranim roditeljskim aspiracijama i očekivanjima. Dubinsko istraživanje provedeno je pomoću polustrukturiranih intervjua u pet zagrebačkih škola, na uzorku od 122 učenika. Korišteno je kriterijsko uzorkovanje s obzirom na spol i procjenu učitelja o ranijem učeničkom postignuću učenika u slučaju starijih kohorti, odnosno o roditeljskoj podršci u slučaju najmlađe kohorte. Razgovori su sadržavali nekoliko ključnih tema: školska iskustva, opće i akademsko samopoimanje učenika, obrazovne i karijerne aspiracije i očekivanja uspjeha, poznavanje sustava, percepcija podrške i očekivanja roditelja. Protokoli za razgovor bili su prilagođeni dobi učenika. Rezultati pokazuju da teorijsko razdvajanje koncepata aspiracija i očekivanja ne nalazi potporu u učeničkim perspektivama. Učenici ne razlikuju jasno nadanja i želje o vlastitim obrazovnim putovima od očekivanja onoga što će se doista dogoditi. Aspiracije su općenito visoke, ali kvalitativno različite u tri kohorte. U svim dobnim skupinama povezane su s učeničkim procjenama sebe i procjenama vlastitih kompetencija, međutim, opaža se da se u najstarijoj dobnoj skupini više temelje na realističnijim procjenama vlastitih postignuća te se vezuju uz već diferencirane interese, dok su u najmlađoj kohorti vezane uz pozitivnu sliku o nekim zanimanjima i osobama. Pokazalo se i da su učeničke obrazovne aspiracije pod utjecajem roditeljskih, tj. da učenici oblikuju svoje želje na temelju toga što roditelji žele i očekuju za njih. U radu se raspravlja o tome koliko pristup informacijama o obrazovnim mogućnostima te izloženost različitim obrazovnim iskustvima i očekivanjima drugih mogu djelovati na oblikovanje obrazovnih aspiracija učenika.

obrazovne aspiracije ; učenici

nije evidentirano

engleski

Educational aspirations in transitional periods of Croatian elementary education: Student's perspective

nije evidentirano

educational aspirations ; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-73.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka

Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija, Sociologija