crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 907069

Zbornik radova

Autori: Družinec, Vlatka; Vlah, Nataša
Naslov: Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale
( Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale )
Izvornik: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Skup: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Mjesto i datum: Opatija, hrvatska, 30.-2.10.2015.
Ključne riječi: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci ponašanja u sukobima, osnovna škola
( winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school )
Sažetak:
Cilj istraživanja je bio utvrditi kako učitelji i razrednici procjenjuju ponašanja učenika osnovne škole unutar tri pretpostavljena obrasca ponašanja u sukobima: pobjeđivanje, suradnja i izbjegavanje u sukobima. Specifičan cilj, koji je preduvjet realizacije osnovnog cilja, bio je konstruirati mjerni instrument za procjenu ponašanja učenika osnovne škole u sukobima. Pri tome polazimo od teorijskog modela ponašanja adolescenata u sukobima koji ponašanje u socijalnim sukobima klasificira u tri obrasca ponašanja: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje/prilagodba (Vlah, 2013). Nakon što su čestice sadržajno kreirane u fokus grupi stručnjaka, u glavnom su istraživanju učitelji/razrednici od prvog do osmog razreda (N=17, M=43 godine) u dvije županije, skalom Likertovog tipa, procjenjivali 60 mogućih ponašanja svojih učenika u sukobima (N=352, M=10 godina). Pri tome je po 20 ponašanja sadržajno opisivalo svaki od tri obrasca ponašanja u sukobima. Dobivena je teorijski pretpostavljena trodimenzionalna skala procijenjenih ponašanja učenika osnovne škole u sukobima zadovoljavajućih mjernih karakteristika. Prema procjeni učitelja/razrednika, učenici najviše prihvaćaju obrazac suradnje, a najmanje obrazac pobjeđivanja u sukobima. Djevojčice i dječaci se razlikuju tako da se djevojčice češće ponašaju prema obrascu suradnje, a dječaci prema obrascu pobjeđivanja u sukobu. Kod starijih učenika se češće nego kod mlađih uočavaju obrasci suradnje i izbjegavanja. Autorice se nadaju da će predloženi instrument potaknuti njegovu buduću znanstvenu provjeru i primjenu te dati doprinos u prevenciji nekonstruktivnih ponašanja učenika u sukobima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: Hrvatski
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Puni text rada: 907069.Druinec_i_Vlah_mjerna_skala_sukobi.pdf (tekst priložen 22. Stu. 2017. u 09:29 sati)
Upisao u CROSBI: Nataša Vlah (natasa.vlah@uniri.hr), 22. Stu. 2017. u 09:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4