Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale (CROSBI ID 655219)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija

Družinec, Vlatka ; Vlah, Nataša Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse. 2015. str. 110-118

Podaci o odgovornosti

Družinec, Vlatka ; Vlah, Nataša

hrvatski

Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale

Cilj istraživanja je bio utvrditi kako učitelji i razrednici procjenjuju ponašanja učenika osnovne škole unutar tri pretpostavljena obrasca ponašanja u sukobima: pobjeđivanje, suradnja i izbjegavanje u sukobima. Specifičan cilj, koji je preduvjet realizacije osnovnog cilja, bio je konstruirati mjerni instrument za procjenu ponašanja učenika osnovne škole u sukobima. Pri tome polazimo od teorijskog modela ponašanja adolescenata u sukobima koji ponašanje u socijalnim sukobima klasificira u tri obrasca ponašanja: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje/prilagodba (Vlah, 2013). Nakon što su čestice sadržajno kreirane u fokus grupi stručnjaka, u glavnom su istraživanju učitelji/razrednici od prvog do osmog razreda (N=17, M=43 godine) u dvije županije, skalom Likertovog tipa, procjenjivali 60 mogućih ponašanja svojih učenika u sukobima (N=352, M=10 godina). Pri tome je po 20 ponašanja sadržajno opisivalo svaki od tri obrasca ponašanja u sukobima. Dobivena je teorijski pretpostavljena trodimenzionalna skala procijenjenih ponašanja učenika osnovne škole u sukobima zadovoljavajućih mjernih karakteristika. Prema procjeni učitelja/razrednika, učenici najviše prihvaćaju obrazac suradnje, a najmanje obrazac pobjeđivanja u sukobima. Djevojčice i dječaci se razlikuju tako da se djevojčice češće ponašaju prema obrascu suradnje, a dječaci prema obrascu pobjeđivanja u sukobu. Kod starijih učenika se češće nego kod mlađih uočavaju obrasci suradnje i izbjegavanja. Autorice se nadaju da će predloženi instrument potaknuti njegovu buduću znanstvenu provjeru i primjenu te dati doprinos u prevenciji nekonstruktivnih ponašanja učenika u sukobima.

pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci ponašanja u sukobima, osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale

nije evidentirano

winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

110-118.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

Podaci o skupu

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje

predavanje

01.01.2015-01.01.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija