crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 907078

Zbornik radova

Autori: Vlah, Nataša; Pejić Papak, Petra
Naslov: Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći
( Teachers' difficulties in working with pupils with emotional behavioural problems: frequency and links with the need for professional help )
Izvornik: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Skup: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 30.-2.10.2015.
Ključne riječi: agresivno i antisocijalno ponašanje, emocionalne teškoće, ADHD, učitelji razredne nastave, stručna pomoć
( aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help )
Sažetak:
Kvaliteta suvremenog odgoja i obrazovanja povezana je s učiteljevim poteškoćama u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju u razredu poput agresivnog i antisocijalnog ponašanja, emocionalnih teškoća i ADHD teškoća. Uvažavanje učiteljevih iskazanih potreba za stručnom pomoći smatra se jednim od čimbenika pravovremene prevencije nepoželjnog psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi. Ciljevi rada bili su utvrditi najčešće iskazane probleme u ponašanju učenika koji učiteljima predstavljaju specifične poteškoće u radu kao i utvrditi povezanost specifičnih poteškoća i iskazane potrebe za stručnom pomoći. U istraživanju je sudjelovalo 148 učiteljica i 7 učitelja iz 17 škola s područja Primorsko – goranske županije ispunjavajući dvije skale: Skalu emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te Skalu iskazanih potreba za stručnom pomoći (Keresteš, 2006). Podaci su obrađeni deskriptivnom i regresijskim analizama. Prema rezultatima najčešće poteškoće u radu učitelji iskazuju s fizičkom agresivnošću, laganjem te neprijateljskim raspoloženjem učenika prema drugima. Potreba učitelja za stručnom pomoći za specifičan problem u ponašanju značajan je i snažan prediktor iskazane poteškoće u radu, dok dob učitelja, veličina razreda i razred u kojem poučavaju nisu povezani s iskazanim poteškoćama. Zaključno ističe se nužnost pravovremenog i sustavnog pružanja kvalitetne stručne pomoći učiteljima u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za buduća istraživanja i promišljanje o pravovremenim preventivnim programima temeljenim na potrebama učitelja za dodatnom stručnom pomoći u rješavanju problema u ponašanju kod učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: Hrvatski
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Puni text rada: 907078.Vlah_i_Peji_papak_struna_podrka_za_pup.pdf (tekst priložen 23. Stu. 2017. u 10:41 sati)
Upisao u CROSBI: Nataša Vlah (natasa.vlah@uniri.hr), 22. Stu. 2017. u 09:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4