crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 907561

Zbornik radova

Autori: Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav; Štefanec, Antonia
Naslov: WISC-IV – kako zamjena temeljnih subtestova dopunskima mijenja rezultate na indeksima i ukupan rezultat
( WISC-IV – how does subtest substitution change the index and IQ scores )
Izvornik: 25. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra (ur.). - Zadar : Hrvatsko psihološko društvo , 2017. 163-163 (ISBN: 978-953-55079-6-3).
Skup: 25. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 8-11.11.2017.
Ključne riječi: WISC-IV-HR, zamjena subtestova, dopunski subtestovi, razlike u UIQ
( WISC-IV-HR, subtest substitution, supplemental subtests, IQ differences )
Sažetak:
Wechslerov test inteligencije za djecu i adolescente (WISC-IV ; Wechsler, 2009) uključuje 10 temeljnih i 5 dopunskih subtestova koji se kombiniraju u 4 indeksa (verbalno shvaćanje, perceptivno rasuđivanje, radno pamćenje i brzina obrade informacija) i u ukupan IQ. Dopunskim subtestovima mogu se zamjenjivati temeljni, pri čemu se u Priručniku za primjenu WISC-a-IV navodi da je dopuštena samo jedna zamjena po indeksu, a dvije na ukupnom testu. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kako pojedine zamjene subtestova utječu na rezultate na indeksima i ukupan rezultat na testu. Korišteni su podaci prikupljeni u sklopu hrvatske standardizacije WISC-a-IV, na 1200 djece i adolescenata u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Uzorak je stratificiran (prema dobi, spolu i zemljopisnoj regiji) u skladu s popisom stanovništva. Analizirani su rezultati na indeksima postignuti kombinacijom pojedinih subtestova, te ukupan rezultat dobiven pojedinom takvom kombinacijom. Postoji ukupno 17 mogućih kombinacija sa zamjenom jednog subtesta i 103 moguće kombinacije zamjene 2 subtesta. Također, s obzirom na to da je u WISC-u-IV predloženo nekoliko kategorija u koje se svrstava postignuće djeteta (ekstremno nisko, granično, nizak prosjek, prosjek, visok prosjek, superiorno i vrlo superiorno), analizirana je i čestina različitih svrstavanja u kategorije ovisno o kombinaciji korištenih subtestova. Rezultati su pokazali da općenito dopunski testovi slabije koreliraju s indeksima i ukupnim rezultatom na WISC-u. Najveće razlike u rezultatima, u odnosu na standardni način primjene, dobivene su kada se umjesto subtesta Rječnik koristi Obaviještenost, kad se subtest Neverbalno rasuđivanje zamjenjuje Dopunjavanjem slika, kada se subtest Raspon pamćenja brojeva zamjenjuje Računanjem, te kada se umjesto Prepoznavanja simbola koristi subtest Križanje. Što se ukupnih rezultata na WISC-u-IV tiče, otprilike 90% ukupnih rezultata, bez obzira na to kojom od 120 mogućih kombinacija su dobiveni, ne razlikuje za više od +/-5 bodova od rezultata dobivenih standardnom primjenom. Međutim, pojedine kombinacije subtestova mogu dovesti do razlika u ukupnom IQ-u od čak 15 bodova, bilo da se radi o podcjenjivanju ili precjenjivanju postignuća u odnosu na standardnu primjenu. U 85% slučajeva spomenute razlike nisu dovele do promjena u kategoriji postignuća, a zabilježeno je samo nekoliko slučajeva kad je došlo do promjene veće od jedne kategorije. Dakle, rezultati upućuju na to da je odstupanje od standardnog načina primjene WISC-a dopušteno i da su rezultati u velikom broju slučajeva ekvivalentni dobivenima standardnom primjenom. Međutim, nužno je tako dobivene rezultate oprezno interpretirati jer određene kombinacije subtestova mogu dovesti do značajnih razlika u postignuću i kategorizaciji postignuća.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@public.carnet.hr), 24. Stu. 2017. u 10:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4