crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 909413

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters / Što edukatori misle o jezičnim kreativnim ponašanjima i zašto je to bitno?
Izvornik: KNJIŽICA SAŽETAKA/ BOOK OF ABSTRACTS/ VIII. međunarodni znanstveni skup / 8th International Scientific Conference/ DIJETE I JEZIK DANAS: Razvoj pismenosri u materinskom i inom jeziku / CHILDREN AND LANGUAGES TODAY: First and Second Language Literacy Development / Flegar, Ž. ; Majdenić, V. ; Moritz, I. (ur.). - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek/ Faculty of Education , 2017. 65-65.
Skup: KNJIŽICA SAŽETAKA/ BOOK OF ABSTRACTS/ VIII. međunarodni znanstveni skup / 8th International Scientific Conference/ DIJETE I JEZIK DANAS: Razvoj pismenosri u materinskom i inom jeziku / CHILDREN AND LANGUAGES TODAY: First and Second Language Literacy Development
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 1-2.12.2017.
Ključne riječi: kreativnost, jezična kreativnost, kreativno pisanje, kreativno-produktivna darovitost
Sažetak:
Cilj je istraživanja bio ispitati što edukatori misle o jezičnim kreativnim ponašanjima u djece i adolescenata kada su ta kreativna ponašanja operacionalizirana kao pisane jezične tvorevine u različitim funkcionalnim jezičnim stilovima. Kreativnost je u radu istraživana kao: (a) opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje djece osnovnoškolske dobi koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, b) i to takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, i c) proces na kraju kojega i putem kojega dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt (tvorevinu). Podgrupa istraživanih ponašanja, konsenzusno procijenjenih kao kreativnih i tematski indikativnih za produktivnost u jezičnom području, uspoređena je u apsolutnim i usporednim vrijednostima sa drugim tematskim područjima kreativnosti u mjeri koliko je znanja (činjeničnoga, konceptualnoga i proceduralnoga) potrebno za uobičajenu ili standardnu izvedbu, tj. koliko je teorijske i praktične pripreme potrebno kako bi se pokazalo svako od pojedinačnih ponašanja. Na jednaki su način jezična kreativna ponašanja procijenjena na sljedećim obilježjima: koliko je potrebno usmjerenosti na zadatak, inteligencije, emocija, koliko je ponašanje složeno i vrijedno, koliko košta u novcu, je li za dječake ili djevojčice, mlađu ili stariju djecu, i koliko je ponašanje učestalo, na taj način pružajući uvid u dijeljene implicitne teorije edukatora o obilježjima jezičnih kreativnih ponašanja. Rezultati pokazuju sukladnost implicitnih teorija edukatora o općoj kreativnosti, ali i specifičnoj, jezičnoj kreativnosti u djece i adolescenata. Nalazi su interpretirani u skladu sa spoznajama iz psihologije kreativnosti, razvoja jezične kreativnosti, uz poseban naglasak stavljen na ulogu koju podržavajuće okruženje ima u razvijajućoj i funkcionalnoj pismenosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 1. Pro. 2017. u 10:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4