What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters (CROSBI ID 655711)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rački, Željko
engleski
What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters
Cilj je istraživanja bio ispitati što edukatori misle o jezičnim kreativnim ponašanjima u djece i adolescenata kada su ta kreativna ponašanja operacionalizirana kao pisane jezične tvorevine u različitim funkcionalnim jezičnim stilovima. Kreativnost je u radu istraživana kao: (a) opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje djece osnovnoškolske dobi koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, b) i to takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, i c) proces na kraju kojega i putem kojega dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt (tvorevinu). Podgrupa istraživanih ponašanja, konsenzusno procijenjenih kao kreativnih i tematski indikativnih za produktivnost u jezičnom području, uspoređena je u apsolutnim i usporednim vrijednostima sa drugim tematskim područjima kreativnosti u mjeri koliko je znanja (činjeničnoga, konceptualnoga i proceduralnoga) potrebno za uobičajenu ili standardnu izvedbu, tj. koliko je teorijske i praktične pripreme potrebno kako bi se pokazalo svako od pojedinačnih ponašanja. Na jednaki su način jezična kreativna ponašanja procijenjena na sljedećim obilježjima: koliko je potrebno usmjerenosti na zadatak, inteligencije, emocija, koliko je ponašanje složeno i vrijedno, koliko košta u novcu, je li za dječake ili djevojčice, mlađu ili stariju djecu, i koliko je ponašanje učestalo, na taj način pružajući uvid u dijeljene implicitne teorije edukatora o obilježjima jezičnih kreativnih ponašanja. Rezultati pokazuju sukladnost implicitnih teorija edukatora o općoj kreativnosti, ali i specifičnoj, jezičnoj kreativnosti u djece i adolescenata. Nalazi su interpretirani u skladu sa spoznajama iz psihologije kreativnosti, razvoja jezične kreativnosti, uz poseban naglasak stavljen na ulogu koju podržavajuće okruženje ima u razvijajućoj i funkcionalnoj pismenosti.
creativity, linguistic creativity, creative writing, creative-productive giftedness
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-65.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjižica sažetaka/ Book of Abstracts/ VIII. međunarodni znanstveni skup / 8th International Scientific Conference/ Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosri u materinskom i inom jeziku / Children and Languages Today: First and Second Language Literacy Development
Flegar, Ž. ; Majdenić, V. ; Moritz, I.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
predavanje
01.12.2017-02.12.2017
Osijek, Hrvatska