Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters (CROSBI ID 655711)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rački, Željko What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters // Knjižica sažetaka/ Book of Abstracts/ VIII. međunarodni znanstveni skup / 8th International Scientific Conference/ Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosri u materinskom i inom jeziku / Children and Languages Today: First and Second Language Literacy Development / Flegar, Ž. ; Majdenić, V. ; Moritz, I. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 65-65

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

engleski

What Educators Think About Linguistic Creative Behaviors in Children and Why It Matters

Cilj je istraživanja bio ispitati što edukatori misle o jezičnim kreativnim ponašanjima u djece i adolescenata kada su ta kreativna ponašanja operacionalizirana kao pisane jezične tvorevine u različitim funkcionalnim jezičnim stilovima. Kreativnost je u radu istraživana kao: (a) opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje djece osnovnoškolske dobi koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, b) i to takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, i c) proces na kraju kojega i putem kojega dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt (tvorevinu). Podgrupa istraživanih ponašanja, konsenzusno procijenjenih kao kreativnih i tematski indikativnih za produktivnost u jezičnom području, uspoređena je u apsolutnim i usporednim vrijednostima sa drugim tematskim područjima kreativnosti u mjeri koliko je znanja (činjeničnoga, konceptualnoga i proceduralnoga) potrebno za uobičajenu ili standardnu izvedbu, tj. koliko je teorijske i praktične pripreme potrebno kako bi se pokazalo svako od pojedinačnih ponašanja. Na jednaki su način jezična kreativna ponašanja procijenjena na sljedećim obilježjima: koliko je potrebno usmjerenosti na zadatak, inteligencije, emocija, koliko je ponašanje složeno i vrijedno, koliko košta u novcu, je li za dječake ili djevojčice, mlađu ili stariju djecu, i koliko je ponašanje učestalo, na taj način pružajući uvid u dijeljene implicitne teorije edukatora o obilježjima jezičnih kreativnih ponašanja. Rezultati pokazuju sukladnost implicitnih teorija edukatora o općoj kreativnosti, ali i specifičnoj, jezičnoj kreativnosti u djece i adolescenata. Nalazi su interpretirani u skladu sa spoznajama iz psihologije kreativnosti, razvoja jezične kreativnosti, uz poseban naglasak stavljen na ulogu koju podržavajuće okruženje ima u razvijajućoj i funkcionalnoj pismenosti.

creativity, linguistic creativity, creative writing, creative-productive giftedness

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-65.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjižica sažetaka/ Book of Abstracts/ VIII. međunarodni znanstveni skup / 8th International Scientific Conference/ Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosri u materinskom i inom jeziku / Children and Languages Today: First and Second Language Literacy Development

Flegar, Ž. ; Majdenić, V. ; Moritz, I.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija