Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi (CROSBI ID 245371)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette
hrvatski
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi
Osnovni je cilj ovoga rada istražiti ulogu grafomotorike u kontekstu početne spremnosti djece za školu, u razvoju njihovih kasnijih intelektualnih sposobnosti. Deset generacija učenika (n = 708) testirano je prilikom upisa Testom spremnosti za školu. Isti su učenici ponovo ispitani nakon četiri godine, kada su pohađali peti razred, testom intelektualnih sposobnosti KI- 4. Oba faktora spremnosti za školu (grafomotorika i rezoniranje) značajni su prediktori kasnijih intelektualnih sposobnosti, pri čemu složenija mjera grafomotorike pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju individualnih razlika u intelektualnim sposobnostima. Podatci o grafomotornim sposobnostima djece mogu se koristiti ne samo jednokratno kao kriterij pri upisu, već i dugoročno s ciljem praćenja i pružanja podrške učenicima nižih sposobnosti.
grafomotorika, spremnost za školu, intelektualne sposobnosti
nije evidentirano
engleski
Graphomotoric skills as predictors of students’ intellectual abilities
nije evidentirano
graphomotoric skills, school readiness, intellectual abilities
nije evidentirano