Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca (CROSBI ID 245389)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kotrla Topić, Marina ; Latković, Goran, Stojaković, Drago
hrvatski
Povezanost osobina ličnosti i čitalačkih navika srednjoškolaca
Cilj je ovoga rada istražiti povezanost osobina ličnosti prema velepetoromu modelu, ekstraverzije, emocionalne stabilnosti, ugodnosti, savjesnosti te intelekta, s čitalačkim navikama srednjoškolaca jedne strukovne srednje škole iz Osijeka te ispitati mogućnost predviđanja količine čitanja na temelju dimenzija ličnosti, uz kontrolu utjecaja spola, dobi i školskoga uspjeha. Prikazani rezultati dio su opsežnijega istraživanja orovedenoga u sklopu istraživanja o predrasudama i stavovima. Ukupno 103 sudionika, u dobi od 14 do 20 godina, ispunila su kratki upitnik o navikama čitanja te IPIP 50 inventar ličnosti. Upitnik o navikama čitanja omogućio nam je uvid u to koliko sudionici procjenjuju, u usporedbi s drugim učenicima u školi, da često čitaju knjige, koliko uživaju u čitanju vijesti te koliko uživaju u čitanju knjiga. Rezultati pokazuju kako postoji umjerena, ali bitna pozitivna povezanost između procijenjene učestalosti čitanja knjiga, kao i procjene užitka u čitanju knjiga s dimenzijom intelekta (r=.347, p<.01te r=.276, p<.05). Preostale dimenzije ličnosti nisu bitno povezane s navikama čitanja. Nadalje, na temelju osobina ličnosti, uz kontrolu spola, dobi i školskoga uspjeha, moguće je predvidjeti oko 20 % varijance količine čitanja, pri čemu je od dimenzija ličnosti jedini važan prediktor intelekt.
čitalačke navike ; osobine ličnosti ; velepetori model
nije evidentirano
engleski
Relatedness of personality dimensions and reading habits of high school students
nije evidentirano
reading habits ; personality dimensions ; Big Five
nije evidentirano