crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 911641

Zbornik radova

Autori: Kotrla Topić, Marina; Perković Kovačević, Marina, Šincek Daniela, Duvnjak Ivana
Naslov: Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi
( Perception of digital technology in parents of preschool children )
Izvornik: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obiteljiZagreb : Hrvatsko katoličko sveučilište , 2017. 88-88 (ISBN: 9789538014161).
Skup: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta sa središnjom temom Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7-8.12.2017.
Ključne riječi: digitalna tehnologija, predškolska dob, roditeljska percepcija
( digital technology, preschool age, parental percetion )
Sažetak:
Istraživanja pokazuju kako su djeca u današnje vrijeme od najranije dobi okružena brojnim digitalnim uređajima, a njihovu digitalnu pismenost oblikuju u prvom redu njihovi roditelji te uža obitelj. Stoga je važno istraživačko pitanje kakva je percepcija digitalne tehnologije od strane roditelja, što roditelji očekuju od dječje upotrebe digitalne tehnologije te na koji način nastoje ta očekivanja ostvariti. Također, zanima nas kakav je u tom kontekstu roditeljska medijacija dječjih interakcija s ekranima, te dolazi li tijekom vremena do promjena u percepciji digitalne tehnologije te očekivanjima roditelja. Nadalje, važno je istražiti i same vještine digitalne pismenosti djece navedene dobi te pratiti njihov eventualni napredak u tom području. U provedenom kvalitativnom istraživanju, dubinskim intervjuima s deset obitelji s područja Osijeka, ispitali smo percepciju digitalne tehnologije od strane roditelja predškolske djece kao i dječje vještine u tom području. U ponovljenom istraživanju, godinu i pol dana kasnije, dubinskim intervjuima s pet obitelji, ispitali smo je li i u kojoj mjeri došlo do promjena u navedenim varijablama. Rezultati pokazuju kako roditelji digitalne medije često smatraju važnim za kognitivni i emocionalni razvoj djece, no istovremeno se pribojavaju mogućih negativnih posljedica njihova korištenja. Također, roditelji često smatraju kako je digitalna tehnologija neizostavni dio života njihove djece već sada, a posebno ističu njezinu važnost u budućnosti. S druge strane, u pogledu vještina koje djeca predškolske dobi pokazuju kada je u pitanju digitalna tehnologija, očekivano, radi se o nekim vrlo jednostavnim vještinama, usmjerenim prije svega na zabavu i opuštanje. U radu se raspravlja o navedenim rezultatima u kontekstu ranijih istraživanja o povezanosti roditeljske percepcije digitalne tehnologije te vještina digitalne pismenosti djece predškolske dobi.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Marina Kotrla Topić (Marina.Kotrla@pilar.hr), 11. Pro. 2017. u 11:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4