crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 912050

Zbornik radova

Autori: Kuzelj, Maja
Naslov: Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti
( Impact of deliberate constructedness of news titles by the main news websites on the recipient's perception of reality )
Izvornik: Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects / Grmuša, Tanja (ur.). - Zagreb : Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti , 2016. 277-290 (ISBN: 978-953-57657-8-3).
Skup: Second International Scientific and Professional Conference Fedor Rocco in Marketing and Communications - Living in a Digital age: social aspects
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 18.03.2016.
Ključne riječi: naslov ; vijesti ; novinski portal ; recipijent ; percepcija
( title ; news ; news website ; recipient ; perception )
Sažetak:
Medijima se pridaje epitet četvrte vlasti koja ima obvezu objektivno i istinito izvijestiti, ali današnja je medijska stvarnost ponešto drugačija i četvrtom bismo vlašću mogli nazvati žutu informaciju. Takvo novinarstvo, utemeljeno na preuveličavanju, skandalu, senzacionalizmu i neprofesionalnom prenošenju vijesti, suprotstavlja se društvenoj savjesti i moralnom dignitetu. Suvremeni mediji oblikuju čovjekovu stvarnost i utječu na sve razine njegova života, pa tako i na njegovu percepciju stvarnosti. Prije istraživanja, na kojem se rad temelji, nužno je razjasniti što podrazumijeva naslov članka i utvrditi način na koji je konstruiran te sa stručnog stajališta objasniti proces ljudske percepcije i njezina djelovanja na oblikovanje uvjerenja. Veliku ulogu u cijelom procesu percepcije medija, u ovom slučaju interneta, tj. novinskih portala, ima koncept moralne panike kroz koji se promatrani predmet definira kao prijetnja općeprihvaćenim vrijednostima. Medijska zabrinutost izražena kroz prepoznatljivu formu izvještavanja o takvim događajima može izazvati i javnu anksioznost. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri masovni mediji sudjeluju u proizvodnji moralne panike, a koliko su zapravo sami „žrtve“ tog fenomena. Empirijskom dijelu rada prethodi usustavljen raspored istraživačkih pitanja i hipoteza. Podaci o utjecaju naslova članaka na čitateljev doživljaj okoline prikupljeni su metodom analize sadržaja koja uključuje naslove članaka u rubrici Vijesti na novinskim portalima jutarnji.hr, vecernji.hr i 24sata.hr. Istraživačkom matricom, kojom je obuhvaćen mjesec prosinac 2015. godine, namjera je bila propitati najčešću tematiku naslova u središnjim vijestima na novinskim portalima, jesu li u naslovima prisutni elementi koji potiču stvaranje moralne panike, je li prisutan senzacionalizam, je li ton izvještavanja pozitivan ili negativan, potiče li naslov stvaranje stereotipa u recipijentovoj svijesti itd.. Krajnji je cilj ovog rada osvijestiti utjecaj masovnih medija, u 21. stoljeću pogotovo interneta, tj. novinskih portala, na percepciju i oblikovanje stvarnosti u svijesti primatelja poruke. Važno je upozoriti na manifestaciju moralne panike kao neizbježnog nusprodukta senzacionalističkog načina izvještavanja, koja sve više uzima maha, a pokreće društvene sile koje su iznad pojedinca, pa čak i čitavih nacija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Psihologija,Interdisciplinarne društvene znanosti
URL Internet adrese: http://www.vpsz.hr/media/files/Zbornik_radova_-_Book_of_Proceedings_FR_2016_-online.pdf
Upisao u CROSBI: Maja Kuzelj (mkuzelj@ffzg.hr:majakuzelj89@gmail.com), 12. Pro. 2017. u 14:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4