Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti (CROSBI ID 656236)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kuzelj, Maja Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti // Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects / Grmuša, Tanja (ur.). Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 277-290

Podaci o odgovornosti

Kuzelj, Maja

hrvatski

Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti

Medijima se pridaje epitet četvrte vlasti koja ima obvezu objektivno i istinito izvijestiti, ali današnja je medijska stvarnost ponešto drugačija i četvrtom bismo vlašću mogli nazvati žutu informaciju. Takvo novinarstvo, utemeljeno na preuveličavanju, skandalu, senzacionalizmu i neprofesionalnom prenošenju vijesti, suprotstavlja se društvenoj savjesti i moralnom dignitetu. Suvremeni mediji oblikuju čovjekovu stvarnost i utječu na sve razine njegova života, pa tako i na njegovu percepciju stvarnosti. Prije istraživanja, na kojem se rad temelji, nužno je razjasniti što podrazumijeva naslov članka i utvrditi način na koji je konstruiran te sa stručnog stajališta objasniti proces ljudske percepcije i njezina djelovanja na oblikovanje uvjerenja. Veliku ulogu u cijelom procesu percepcije medija, u ovom slučaju interneta, tj. novinskih portala, ima koncept moralne panike kroz koji se promatrani predmet definira kao prijetnja općeprihvaćenim vrijednostima. Medijska zabrinutost izražena kroz prepoznatljivu formu izvještavanja o takvim događajima može izazvati i javnu anksioznost. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri masovni mediji sudjeluju u proizvodnji moralne panike, a koliko su zapravo sami „žrtve“ tog fenomena. Empirijskom dijelu rada prethodi usustavljen raspored istraživačkih pitanja i hipoteza. Podaci o utjecaju naslova članaka na čitateljev doživljaj okoline prikupljeni su metodom analize sadržaja koja uključuje naslove članaka u rubrici Vijesti na novinskim portalima jutarnji.hr, vecernji.hr i 24sata.hr. Istraživačkom matricom, kojom je obuhvaćen mjesec prosinac 2015. godine, namjera je bila propitati najčešću tematiku naslova u središnjim vijestima na novinskim portalima, jesu li u naslovima prisutni elementi koji potiču stvaranje moralne panike, je li prisutan senzacionalizam, je li ton izvještavanja pozitivan ili negativan, potiče li naslov stvaranje stereotipa u recipijentovoj svijesti itd.. Krajnji je cilj ovog rada osvijestiti utjecaj masovnih medija, u 21. stoljeću pogotovo interneta, tj. novinskih portala, na percepciju i oblikovanje stvarnosti u svijesti primatelja poruke. Važno je upozoriti na manifestaciju moralne panike kao neizbježnog nusprodukta senzacionalističkog načina izvještavanja, koja sve više uzima maha, a pokreće društvene sile koje su iznad pojedinca, pa čak i čitavih nacija.

naslov ; vijesti ; novinski portal ; recipijent ; percepcija

nije evidentirano

engleski

Impact of deliberate constructedness of news titles by the main news websites on the recipient's perception of reality

nije evidentirano

title ; news ; news website ; recipient ; perception

nije evidentirano

Podaci o prilogu

277-290.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects

Grmuša, Tanja

Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb

978-953-57657-8-3

Podaci o skupu

SECOND INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PROFESSIONAL CONFERENCE ''FEDOR ROCCO'' marketing & communications theme: LIVING IN A DIGITAL AGE: SOCIAL ASPECTS

predavanje

18.03.2016-18.03.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti

Poveznice