Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti (CROSBI ID 656236)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuzelj, Maja
hrvatski
Utjecaj namjerne konstruiranosti naslova središnjih vijesti novinskih portala na recipijentovu percepciju stvarnosti
Medijima se pridaje epitet četvrte vlasti koja ima obvezu objektivno i istinito izvijestiti, ali današnja je medijska stvarnost ponešto drugačija i četvrtom bismo vlašću mogli nazvati žutu informaciju. Takvo novinarstvo, utemeljeno na preuveličavanju, skandalu, senzacionalizmu i neprofesionalnom prenošenju vijesti, suprotstavlja se društvenoj savjesti i moralnom dignitetu. Suvremeni mediji oblikuju čovjekovu stvarnost i utječu na sve razine njegova života, pa tako i na njegovu percepciju stvarnosti. Prije istraživanja, na kojem se rad temelji, nužno je razjasniti što podrazumijeva naslov članka i utvrditi način na koji je konstruiran te sa stručnog stajališta objasniti proces ljudske percepcije i njezina djelovanja na oblikovanje uvjerenja. Veliku ulogu u cijelom procesu percepcije medija, u ovom slučaju interneta, tj. novinskih portala, ima koncept moralne panike kroz koji se promatrani predmet definira kao prijetnja općeprihvaćenim vrijednostima. Medijska zabrinutost izražena kroz prepoznatljivu formu izvještavanja o takvim događajima može izazvati i javnu anksioznost. Postavlja se pitanje u kojoj mjeri masovni mediji sudjeluju u proizvodnji moralne panike, a koliko su zapravo sami „žrtve“ tog fenomena. Empirijskom dijelu rada prethodi usustavljen raspored istraživačkih pitanja i hipoteza. Podaci o utjecaju naslova članaka na čitateljev doživljaj okoline prikupljeni su metodom analize sadržaja koja uključuje naslove članaka u rubrici Vijesti na novinskim portalima jutarnji.hr, vecernji.hr i 24sata.hr. Istraživačkom matricom, kojom je obuhvaćen mjesec prosinac 2015. godine, namjera je bila propitati najčešću tematiku naslova u središnjim vijestima na novinskim portalima, jesu li u naslovima prisutni elementi koji potiču stvaranje moralne panike, je li prisutan senzacionalizam, je li ton izvještavanja pozitivan ili negativan, potiče li naslov stvaranje stereotipa u recipijentovoj svijesti itd.. Krajnji je cilj ovog rada osvijestiti utjecaj masovnih medija, u 21. stoljeću pogotovo interneta, tj. novinskih portala, na percepciju i oblikovanje stvarnosti u svijesti primatelja poruke. Važno je upozoriti na manifestaciju moralne panike kao neizbježnog nusprodukta senzacionalističkog načina izvještavanja, koja sve više uzima maha, a pokreće društvene sile koje su iznad pojedinca, pa čak i čitavih nacija.
naslov ; vijesti ; novinski portal ; recipijent ; percepcija
nije evidentirano
engleski
Impact of deliberate constructedness of news titles by the main news websites on the recipient's perception of reality
nije evidentirano
title ; news ; news website ; recipient ; perception
nije evidentirano
Podaci o prilogu
277-290.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti / Living in a Digital age: social aspects
Grmuša, Tanja
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb
978-953-57657-8-3
Podaci o skupu
SECOND INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND PROFESSIONAL CONFERENCE ''FEDOR ROCCO'' marketing & communications theme: LIVING IN A DIGITAL AGE: SOCIAL ASPECTS
predavanje
18.03.2016-18.03.2016
Zagreb, Hrvatska
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti