Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Efekti socijalnoga konteksta na povezanost uporabe medija s nekim aspektima razvoja djece (CROSBI ID 245635)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana Efekti socijalnoga konteksta na povezanost uporabe medija s nekim aspektima razvoja djece // Psihologijske teme, 26 (2017), 3; 481-508. doi: doi.org/10.31820/pt.26.3.1

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana

hrvatski

Efekti socijalnoga konteksta na povezanost uporabe medija s nekim aspektima razvoja djece

Cilj je istraživanja provjeriti povezanost učestalosti uporabe različitih medija (gledanje televizije, igranje računalnih igrica i korištenje interneta) s aspektima kognitivnog (školski uspjeh) i socijalno-emocionalnog razvoja (impulzivnost, afektivna empatija, broj prijatelja i vršnjačka prihvaćenost). Također, htjeli su se provjeriti moderatorski efekti roditeljskog prisustva i društva prijatelja na navedene povezanosti. U istraživanju je sudjelovalo 880 učenika od petog do osmog razreda. Podaci o impulzivnosti, afektivnoj empatiji i izloženosti medijima prikupljeni su samoprocjenama. Učenici su dali još podatke o broju najboljih prijatelja, osjećaju prihvaćenosti i školskom uspjehu. Povezanosti učestalosti korištenja različitih medija i aspekata kognitivnog i socijalnoemocionalnog razvoja uglavnom su niske. Najistaknutije su negativne povezanosti s afektivnom empatijom, i to osobito vrijeme provedeno igrajući igrice, te pozitivna povezanost s impulzivnošću, posebice s korištenjem interneta. Nešto je manja povezanost učestalosti korištenja medija s brojem prijatelja i vršnjačkom prihvaćenosti, dok je učestalost gledanja televizije blago negativno povezana sa školskim uspjehom. Testirani su i moderacijski efekti socijalnog konteksta na povezanosti učestalosti korištenja medija i aspekata razvoja. Dobiveni su efekti vrlo mali i uglavnom vezani za odnos gledanja televizije i školskog uspjeha te učestalosti igranja računalnih igrica i odnosa s vršnjacima. Dobivena je negativna povezanost vremena gledanja televizije i školskog uspjeha samo kod onih koji to čine u društvu (roditelja i prijatelja), dok kod onih koji gledaju sami nije značajno različita od nule. Isto tako, pozitivan odnos vremena provedenog igrajući videoigrice i broja prijatelja nešto je manji kod onih koji to čine u društvu prijatelja te su blago pozitivni efekti učestalosti igranja igrica na vršnjačku prihvaćenost kod onih koji igraju sami, dok su blago negativni kod onih koji igraju u društvu roditelja. Svi efekti socijalnog konteksta i korištenja medija na aspekte razvoja djece vrlo su slabog intenziteta, a interpretirani su okviru Modela različite podložnosti utjecaju medija (DSMM ; Valkenburg i Peter, 2013).

mediji, roditeljska prisutnost, vršnjaci, socio-emocionalni razvoj, kognitivni razvoj

nije evidentirano

engleski

Effects of Social Context on Correlation between Media Usage and Some Aspects of Children Development

nije evidentirano

media, parental presence, peers, social-emotional development, cognitive development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (3)

2017.

481-508

objavljeno

1332-0742

doi.org/10.31820/pt.26.3.1

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost