( Relationship between collective efficacy and sport team success: the role of group cohesion )
Izvornik:
Skup: Prvi međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7.-8. 12. 2017.
Ključne riječi: Grupna kohezija, kolektivna učinkovitost, timski uspjeh, rukomet
( Group cohesion, collective efficacy, team success, handball )
Područje istraživanja grupne kohezije karakteriziraju konceptualni i mjerni problemi, kao i brojna teorijska nastojanja definiranja njezine prirode i odnosa s drugim grupnim i individualnim čimbenicima. Jedan od najprihvaćenijih modela ovog koncepta je model autora Carrona, Widemeyera i Brawleya (1985), koji na grupnu koheziju gleda kao na dinamički proces koji se očituje u sklonosti grupe u održavanju zajedništva i jedinstvenosti pri ostvarivanju svojih ciljeva i zadovoljavanja emocionalnih potreba članova (Carron, Brawley i Widmayer, 1998). Ovaj model definira brojne čimbenike koji doprinose razvoju grupne kohezije, ali isto tako i definira njezine ishode. Međutim, obzirom na njegovu kompleksnost, odnosi između nekih čimbenika u modelu nisu dovoljno istraženi u literaturi. Jedan od tih odnosa je odnos između kolektivne učinkovitosti tima, njegove grupne kohezije i timske uspješnosti. Stoga je svrha ovog rada bila provjeriti ulogu grupne kohezije u odnosu između kolektivne učinkovitosti i samoprocjene uspješnosti sportskog tima. U istraživanju je sudjelovalo 117 rukometašica i rukometaša iz klubova s područja Grada Zagreba, dobi između 15 i 30 godina Kolektivna učinkovitost i uspješnost tima mjereni su Upitnikom grupne učinkovitosti (Short, Sullivan i Feltz, 2005) dok je Grupna kohezija mjerena Upitnikom ozračja u grupi (Carron i sur., 1985). Rezultati su obrađen u PROCESS makrou za SPSS (Hayes, 2013), te su ukazali na kompleksnost odnosa kolektivne učinkovitosti, grupne kohezije i timske uspješnosti.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Psihologija,Kineziologija
Upisao u CROSBI: Dragan Glavaš (dragan.glavas@unicath.hr), 16. Pro. 2017. u 11:12 sati