crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 913532

Časopis

Autori: Batinić, Lana; Bošnjaković, Josip; Merkaš, Marina
Naslov: Uloga roditeljskog kažnjavanja u povezanosti ekonomske prilagodbe i dječje školske uključenosti
( The role of parental punishment in the relation between economic adjustment and children’s school engagement )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 27 (2018), 2; 245-265
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: ekonomska prilagodba, školska uključenost, kažnjavanje, roditelji, adolescenti
( economic adjustment, school engagement, punishment, parents, adolescents )
Sažetak:
Cilj rada bio je ispitati izravan i neizravan, putem roditeljskog kažnjavanja, učinak ekonomske prilagodbe na emocionalnu i ponašajnu školsku uključenost djece. Pri tome su izravni i neizravni učinci provjeravani ovisno o spolu djeteta i roditelja te izvoru procjene istraživanih konstrukata. Na temelju teorijskih modela, odnosno modela odnosa obitelj – škola Adamsa i Ryana (2005), modela obiteljskog stresa Congera i suradnika (2010) i modela Yoshikawa i suradnika (2012), postavljena je hipoteza o postojanju značajnog neizravnog, ali ne i izravnog, učinka ekonomske prilagodbe na školsku uključenost dječaka i djevojčica. U radu su analizirani podatci prikupljeni od 285 djece školske dobi i njihova oba roditelja. Djeca su procjenjivala kažnjavanje posebno za oca i posebno za majku te svoju školsku uključenost, a roditelji su dali podatke o ekonomskoj prilagodbi. Koristeći Hayesovu (2013) medijacijsku procesnu analizu provjereno je osam modela s izravnim i neizravnim učincima ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece. Rezultati su dijelom potvrdili postavljenu hipotezu o postojanju značajnih neizravnih, a neznačajnih izravnih učinaka ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece. Dobiveni rezultati ukazuju na to da je učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost kod dječaka samo neizravan kroz roditeljsko kažnjavanje, dok je kod djevojčica ekonomska prilagodba i izravno i neizravno povezana sa školskom uključenosti. Kod dječaka se neizravan učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost ostvaruje kroz povezanosti s ponašanjem i majke i oca, dok kod djevojčica samo s povezanosti koju ekonomska prilagodba ima s ponašanjem majke. Rezultati rada ukazuju na značajan negativan učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=299929
https://hrcak.srce.hr/203796
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uloga roditeljskog kažnjavanja u povezanosti ekonomske prilagodbe i dječje školske uključenosti
Upisao u CROSBI: Josip Bošnjaković (josip.bosnjakovic@unicath.hr), 18. Pro. 2017. u 20:05 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4