Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga roditeljskog kažnjavanja u povezanosti ekonomske prilagodbe i dječje školske uključenosti (CROSBI ID 245726)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Batinić, Lana ; Bošnjaković, Josip ; Merkaš, Marina Uloga roditeljskog kažnjavanja u povezanosti ekonomske prilagodbe i dječje školske uključenosti // Psihologijske teme, 27 (2018), 2; 245-265

Podaci o odgovornosti

Batinić, Lana ; Bošnjaković, Josip ; Merkaš, Marina

hrvatski

Uloga roditeljskog kažnjavanja u povezanosti ekonomske prilagodbe i dječje školske uključenosti

Cilj rada bio je ispitati izravan i neizravan, putem roditeljskog kažnjavanja, učinak ekonomske prilagodbe na emocionalnu i ponašajnu školsku uključenost djece. Pri tome su izravni i neizravni učinci provjeravani ovisno o spolu djeteta i roditelja te izvoru procjene istraživanih konstrukata. Na temelju teorijskih modela, odnosno modela odnosa obitelj – škola Adamsa i Ryana (2005), modela obiteljskog stresa Congera i suradnika (2010) i modela Yoshikawa i suradnika (2012), postavljena je hipoteza o postojanju značajnog neizravnog, ali ne i izravnog, učinka ekonomske prilagodbe na školsku uključenost dječaka i djevojčica. U radu su analizirani podatci prikupljeni od 285 djece školske dobi i njihova oba roditelja. Djeca su procjenjivala kažnjavanje posebno za oca i posebno za majku te svoju školsku uključenost, a roditelji su dali podatke o ekonomskoj prilagodbi. Koristeći Hayesovu (2013) medijacijsku procesnu analizu provjereno je osam modela s izravnim i neizravnim učincima ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece. Rezultati su dijelom potvrdili postavljenu hipotezu o postojanju značajnih neizravnih, a neznačajnih izravnih učinaka ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece. Dobiveni rezultati ukazuju na to da je učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost kod dječaka samo neizravan kroz roditeljsko kažnjavanje, dok je kod djevojčica ekonomska prilagodba i izravno i neizravno povezana sa školskom uključenosti. Kod dječaka se neizravan učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost ostvaruje kroz povezanosti s ponašanjem i majke i oca, dok kod djevojčica samo s povezanosti koju ekonomska prilagodba ima s ponašanjem majke. Rezultati rada ukazuju na značajan negativan učinak ekonomske prilagodbe na školsku uključenost djece.

ekonomska prilagodba, školska uključenost, kažnjavanje, roditelji, adolescenti

nije evidentirano

engleski

The role of parental punishment in the relation between economic adjustment and children’s school engagement

nije evidentirano

economic adjustment, school engagement, punishment, parents, adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (2)

2018.

245-265

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost