Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja (CROSBI ID 245852)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Sunko, Esmeralda Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 57 (2008), 3-4; 297-310

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Pedagoške vrijednosti poznavanja stilova učenja

Kompetencije se opisuju kao kognitivne sposobnosti i vještine kojima pojedinci raspolažu ili ih mogu naučiti, kako bi riješili određene zadatke, kao i voluntativne, motivacijske i društvene spremnosti za rješavanje problema u promjenjivim situacijama. Područje odgojno-obrazovnih ciljeva nastave podudara se s konceptom kompetencija. Kompetencije se ne stječu spontano, već su potrebna znanja i vještine, ali i stavovi i vrijednosti. Proučavanje stilova učenja, pridonosi odgovornoj upotrebi kompetencija, jer je riječ o refleksiji stečenih kompetencija, uz subjektivne motive djelovanja. Temeljem mnogih multidisciplinarnih istraživanja poznati su mnogi stilovi učenja. U radu će biti prikazani načini prepoznavanja kognitivnog, afektivnog i fiziološkog stila učenja, s osvrtom na teškoće u učenju. Obuhvaćene su posebne metodologije istraživanja i standardizirani instrumenti, razvoj tehnika, pristupi za njihovu primjenu i rasprava. Znanje o stilovima učenja značajno je za pedagošku praksu, jer pridonosi boljem poznavanju i razumijevanju učenika, pridonosi kvalitetnijoj komunikaciji, humanizaciji procesa učenja i poučavanja. Razvoj kompetencija učitelja i odgajatelja veže se uz razvoj »odgojne nastave« koja neophodno zadire u područja svjetonazorskih i vrijednosnih stavova i smjernica djelovanja, kojima se korištenje kompetencija može usmjeriti prema prihvaćenim normama i načelima našem društvu i kulturi. Za stjecanje ključnih društveno očekivanih kompetencija potreban je posebno širok spektar alternativnih nastavnih metoda za čiju se kompetentnu primjenu sadašnji i budući nastavnici trebaju posebno kvalificirati.

kompetencija ; obrazovanje nastavnika ; stilovi učenja ; stavovi ; metode ; instrumenti

nije evidentirano

engleski

Pedagogical Values of Familiarity With Learning Styles

nije evidentirano

competences, teacher training, learning styles, attitude, methods, instruments.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57 (3-4)

2008.

297-310

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice