Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem (CROSBI ID 246620)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Maršić, Matko ; Ljubin, Tajana ; Britvec, Anita
hrvatski
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem
U radu se uspoređuju dvije metode nastave sigurnosti rukovanja vatrenim oružjem. Jedna metoda je Deset pravila, a druga metoda Četiri plus šest pravila. Korištena je metoda komparativnih skupina u kojoj je svaka skupina (od po 20 muških i 20 ženskih ispitanika) učila pravila sigurnosti prema jednoj od metoda. Mjeren je ukupan broj počinjenih pogrešaka sigurnosti tijekom 10 vježbi školskim streljivom i tijekom sljedećih 10 vježbi bojnim streljivom. Bilježeno je pet tipova pogrešaka sigurnosti: nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema vlastitom tijelu ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema drugoj osobi ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja u smjeru u kojem ne postoji siguran hvatač zrna ; nekontrolirano stavljanje prsta na obarač ; ostale pogreške tipa sigurnosti (nekontrolirano podešavanje zaštitne opreme s oružjem u ruci, pogreške procedure punjenja i pražnjenja oružja, nepotrebno saginjanje s napunjenim oružjem itd.). Tijekom prvih 10 vježbi skupina koja je učila i vježbala metodom Četiri plus šest pravila postigla je statistički značajno manji broj pogrešaka sigurnosti u četiri od pet tipova pogrešaka. Tijekom drugih 10 vježbi postigla je značajno manji broj pogrešaka nekontroliranog stavljanja prsta na obarač. Rezultati upućuju na korisnost izdvajanja temeljnih pravila sigurnosti od ostalih, naročito u početku učenja.
izobrazba, vatreno oružje, sigurnost, pravila sigurnosti
nije evidentirano
engleski
Evaluation of two different methods of education in firearms safety
nije evidentirano
education, firearms, security, security rules
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Psihologija