crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 917764

Zbornik radova

Autori: Ljubin Golub, Tajana
Naslov: Zanesenost u učenju na studiju i dobrobit studenata: Prikaz projekta
( Study-related flow and students' well-being: Presentation of the project )
Izvornik: Zagreb :
Skup: 1. Međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta „Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji“
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7.-8. prosinca. 2017.
Ključne riječi: zanesenost, obrazovanje, studenti
( flow, education, students )
Sažetak:
Istraživanja o stanju zanesenosti na studiju i njenim posljedicama vrlo su rijetka. Stoga je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu proveden niz istraživanja s ciljem da se provjeri povezanost stanja zanesenosti u različitim područjima života i dobrobiti studenata. Primijenjeni su Upitnik zanesenosti (Csikszentmihalyi, 1975), upitnik sklonosti iskustvima zanesenosti (Ullen i sur., 2012), Inventar zanesensoti u studiranju (WOLF-S, Bakker i sur., 2017), Skala zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985) i Skala psihološkog procvata (engl. flourishing) (Diener i sur., 2009). Prvo istraživanje pokazalo je da je stanje zanesenosti češće tijekom aktivnosti koje nisu vezane uz fakultet nego tijekom aktivnosti koje su povezane s fakultetom.Ipak, oko polovina studentica barem povremeno doživljava zanesenost povezanu s aktivnostima na fakultetu (najčešće tijekom priprema za seminare, a najrjeđe tijekom predavanja). No, samo doživljaj zanesenosti povezan s aktivnostima na fakultetu (i to učenje za ispite) bio je pozitivno povezan s dobrobiti, dok zanesenost povezana s aktivnostima izvan fakulteta nije bila značajno povezana s dobrobiti. Na temelju ovog istraživanja pretpostavljeno je da ljudi češće doživljavaju zanesenost u području koje im je važno i/ili korisno za glavne životne ciljeve. Ova pretpostavka provjerena je u drugom istraživanju. Studenti/ce su zanesenost najviše doživljavali u slobodnom vremenu, nakon toga u akademskim aktivnostima a najmanje u rutinskim aktivnostima. Kao što se i očekivalo, povezanost između zanesenosti i dobrobiti bila je veća što je područje po procjenama studenata bilo važnije i korisnije. Pritom je povezanost između zanesenosti i dobrobiti (i životnog zadovoljstva i psihološkog procvata) u akademskom području bila značajno veća nego u ostala dva područja. U trećem istraživanju potvrđeni su rezultati prethodna dva istraživanja te utvrđeno da povremeni rad tijekom studija nema negativnih posljedica ni za stanje zanesenosti ni za dobrobit studenata/ica. Rezultati navedenih istraživanja ukazuju na važnost zanesenosti u akademskim aktivnostima za dobrobit studenata te na potrebu detaljnijeg istraživanja karakteristika akademskih aktivnosti koje izazivaju zanesenost.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Tajana Ljubin Golub (tajana.ljubingolub@ufzg.hr), 10. Sij. 2018. u 20:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4