crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 919193

Zbornik radova

Autori: Olčar, Diana; Jurčec, Lana
Naslov: Odnos trenutne dobrobiti i zanesenosti u različitim kontekstima: ispitivanje metodom uzorkovanja iskustva
( The relationship between current well-being and flow experiences in different contexts: An experience sampling study )
Izvornik: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). - Zagreb : Odjel za psihologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište , 2017. 46-46 (ISBN: 9789538014161).
Skup: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7-8.12.2017.
Ključne riječi: zanesenost ; dobrobit ; višerazinsko modeliranje ; metoda uzorkovanja iskustava
( flow, well-being, multilevel modeling, experience sampling method )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti metodom uzorkovanja iskustva (eng. ESM) u kojim situacijama studenti pokazuju najvišu trenutnu dobrobit te hoće li zanesenost više biti povezana s trenutnom dobrobiti tijekom učenja u odnosu na rutinske aktivnosti i slobodno vrijeme. ESM su kreirali Csikszentmihalyi i njegovi suradnici 1970-ih godina kako bi se što bolje ispitalo trenutno iskustvo točno u trenutku kada se događa i time smanjila distorzija pri kasnijoj procjeni. U ovom istraživanju prikupljanje podataka je trajalo 6 dana pri čemu su ispitanici svakodnevno dobivali 4 signala raspoređena slučajnim rasporedom u različita vremena. Svaki puta nakon što bi dobili signal na mobilni telefon sudionici bi trebali ispuniti kratki upitnik koji se sastojao od Upitnika sklonosti iskustvima zanesenosti (Ullen i sur., 2012), pitanja koliko su trenutno sretni i koliko su trenutno zadovoljni te pitanja čime se trenutno bave. Aktivnosti koje su studenti naveli da su obavljali u trenutku dobivanja signala su naknadno kategorizirane u tri kategorije: učenje, rutinske i slobodno vrijeme. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 101 studentica (82%) i studenata Sveučilišta u Zagrebu (76%) i Hrvatskog katoličkog sveučilišta. Ukupno je sakupljeno 2147 uzoraka iskustava. Rezultati obrađeni metodom višerazinskog modeliranja (eng. MLM) su pokazali su da se studenti osjećaju višu razinu trenutne dobrobiti tijekom slobodnog vremena i rutinskih aktivnosti nego tijekom učenja. No, povezanost zanesenosti s trenutnom dobrobiti je veća tijekom učenja nego tijekom rutinskih aktivnosti čime je djelomično potvrđena postavljena hipoteza. Naime, raniji rezultati dobiveni upitničkim mjerama o vezi zanesenosti i dobrobiti su pokazali da je zanesenost u učenju jače povezana sa dobrobiti od zanesenosti u drugim područjima (Ljubin Golub, Rijavec i Olčar, 2016). Iako je iz tih rezultata bilo za očekivati da će povezanost zanesenosti s trenutnom dobrobiti biti veća tijekom učenja nego tijekom slobodnog vremena, to se nije pokazalo.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: potpora Sveučilišta u Zagrebu 2017 – 534
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Lana Jurčec (lana.jurcec@ufzg.hr), 15. Sij. 2018. u 20:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4