Odnos trenutne dobrobiti i zanesenosti u različitim kontekstima: ispitivanje metodom uzorkovanja iskustva (CROSBI ID 657546)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Olčar, Diana ; Jurčec, Lana
hrvatski
Odnos trenutne dobrobiti i zanesenosti u različitim kontekstima: ispitivanje metodom uzorkovanja iskustva
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti metodom uzorkovanja iskustva (eng. ESM) u kojim situacijama studenti pokazuju najvišu trenutnu dobrobit te hoće li zanesenost više biti povezana s trenutnom dobrobiti tijekom učenja u odnosu na rutinske aktivnosti i slobodno vrijeme. ESM su kreirali Csikszentmihalyi i njegovi suradnici 1970-ih godina kako bi se što bolje ispitalo trenutno iskustvo točno u trenutku kada se događa i time smanjila distorzija pri kasnijoj procjeni. U ovom istraživanju prikupljanje podataka je trajalo 6 dana pri čemu su ispitanici svakodnevno dobivali 4 signala raspoređena slučajnim rasporedom u različita vremena. Svaki puta nakon što bi dobili signal na mobilni telefon sudionici bi trebali ispuniti kratki upitnik koji se sastojao od Upitnika sklonosti iskustvima zanesenosti (Ullen i sur., 2012), pitanja koliko su trenutno sretni i koliko su trenutno zadovoljni te pitanja čime se trenutno bave. Aktivnosti koje su studenti naveli da su obavljali u trenutku dobivanja signala su naknadno kategorizirane u tri kategorije: učenje, rutinske i slobodno vrijeme. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 101 studentica (82%) i studenata Sveučilišta u Zagrebu (76%) i Hrvatskog katoličkog sveučilišta. Ukupno je sakupljeno 2147 uzoraka iskustava. Rezultati obrađeni metodom višerazinskog modeliranja (eng. MLM) su pokazali su da se studenti osjećaju višu razinu trenutne dobrobiti tijekom slobodnog vremena i rutinskih aktivnosti nego tijekom učenja. No, povezanost zanesenosti s trenutnom dobrobiti je veća tijekom učenja nego tijekom rutinskih aktivnosti čime je djelomično potvrđena postavljena hipoteza. Naime, raniji rezultati dobiveni upitničkim mjerama o vezi zanesenosti i dobrobiti su pokazali da je zanesenost u učenju jače povezana sa dobrobiti od zanesenosti u drugim područjima (Ljubin Golub, Rijavec i Olčar, 2016). Iako je iz tih rezultata bilo za očekivati da će povezanost zanesenosti s trenutnom dobrobiti biti veća tijekom učenja nego tijekom slobodnog vremena, to se nije pokazalo.
zanesenost ; dobrobit ; višerazinsko modeliranje ; metoda uzorkovanja iskustava
nije evidentirano
engleski
The relationship between current well-being and flow experiences in different contexts: An experience sampling study
nije evidentirano
flow ; well-being ; multilevel modeling ; experience sampling method
nije evidentirano
Podaci o prilogu
46-46.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - Knjiga sažetaka
Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara
Zagreb: Odjel za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta
9789538014161
Podaci o skupu
1. Međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta „Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji“
predavanje
07.12.2017-08.12.2017
Zagreb, Hrvatska