crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 922872

Zbornik radova

Autori: Sunko, Esmeralda
Naslov: Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja
( Skills recognition of abused - the problem of teachers )
Izvornik: Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku , 2010. 477-489 (ISBN: 978-953-314-024-7).
Skup: Nasilje nad djecom i među djecom, 2. znanstveno stručni skup
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 27-29.11. 2008.
Ključne riječi: učitelji ; prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vještine ; model izobrazbe
( teachers ; recognition of abused ; classification ; skills ; model training )
Sažetak:
Uloga učitelja u suvremenoj školi detaljno je obrađeno područje u našoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. Iz pedagogijske perspektive faktori koji opisuju kompetencije učitelja po pitanju prepoznavanja i postupanja u slučaju nasilja važni su kao polazna konstrukcijsko – deskriptivna osnova za istraživanje pedagogijsko – didaktičkih pitanja i konceptualizaciju odgojno obrazovnih postupaka. Obrazovanje učitelja trebalo bi biti predmet sustavnih istraživanja i studija u svrhu unapređenja i razvoja učiteljske profesije. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u Republici Hrvatskoj. Njihova usporedba ukazuje na problem prepoznavanja zlostavljanja i pokušaje klasificiranja zlostavljanja koji su duboko ukorijenjeni ne samo u stavovima širokih narodnih masa, već i kod stručnjaka čija je osnovna aktivnost odgoj i obrazovanje djece. U radu su prikazana ispitivanja vještina učiteljske procjene prepoznavanja učestalosti obiteljskog zlostavljanja kod djece u nižim razredima osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati ispitivanja uspoređeni su sa rezultatima koji pokazuju incidentnost pojedinih oblika nasilja nad djecom prema istraživanju različitih autora. Usporedbom rezultata različitih istraživanja zaključuje se nedovoljna osposobljenost učitelja u tehničkim vještinama prepoznavanja nasilja nad djecom, iako većina učitelja smatra da imaju dovoljno znanja za prepoznavanje zlostavljane djece. Preveliki disbalans u postotku između prijavljene zlostavljane djece i djece koja su prepozanta u školi od strane učitelja vodi prema korjenitoj promjeni svih pojedinaca u odgojno obrazovnim institucijama, Nedostatkom vještina prepoznavanja zlostavljane djece se u praksi odgojno obrazovnih institucija događa upravo suprotno od onoga što se obavezuje Zakonima i Protokolima o postupanju u slučaju nasilja. Pomak prema tehničkim i ključnim vještinama predviđa integraciju različitih ali i komplementarnih sadržaja koji su posebno primjenjivi kod učitelja integrativnim modelom izobrazbe.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Esmeralda Sunko (esunko@ffst.hr), 1. Vel. 2018. u 00:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4