Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja (CROSBI ID 658235)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Sunko, Esmeralda Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja // Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 477-489

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja

Uloga učitelja u suvremenoj školi detaljno je obrađeno područje u našoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. Iz pedagogijske perspektive faktori koji opisuju kompetencije učitelja po pitanju prepoznavanja i postupanja u slučaju nasilja važni su kao polazna konstrukcijsko – deskriptivna osnova za istraživanje pedagogijsko – didaktičkih pitanja i konceptualizaciju odgojno obrazovnih postupaka. Obrazovanje učitelja trebalo bi biti predmet sustavnih istraživanja i studija u svrhu unapređenja i razvoja učiteljske profesije. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u Republici Hrvatskoj. Njihova usporedba ukazuje na problem prepoznavanja zlostavljanja i pokušaje klasificiranja zlostavljanja koji su duboko ukorijenjeni ne samo u stavovima širokih narodnih masa, već i kod stručnjaka čija je osnovna aktivnost odgoj i obrazovanje djece. U radu su prikazana ispitivanja vještina učiteljske procjene prepoznavanja učestalosti obiteljskog zlostavljanja kod djece u nižim razredima osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati ispitivanja uspoređeni su sa rezultatima koji pokazuju incidentnost pojedinih oblika nasilja nad djecom prema istraživanju različitih autora. Usporedbom rezultata različitih istraživanja zaključuje se nedovoljna osposobljenost učitelja u tehničkim vještinama prepoznavanja nasilja nad djecom, iako većina učitelja smatra da imaju dovoljno znanja za prepoznavanje zlostavljane djece. Preveliki disbalans u postotku između prijavljene zlostavljane djece i djece koja su prepozanta u školi od strane učitelja vodi prema korjenitoj promjeni svih pojedinaca u odgojno obrazovnim institucijama, Nedostatkom vještina prepoznavanja zlostavljane djece se u praksi odgojno obrazovnih institucija događa upravo suprotno od onoga što se obavezuje Zakonima i Protokolima o postupanju u slučaju nasilja. Pomak prema tehničkim i ključnim vještinama predviđa integraciju različitih ali i komplementarnih sadržaja koji su posebno primjenjivi kod učitelja integrativnim modelom izobrazbe.

učitelji ; prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vještine ; model izobrazbe

nije evidentirano

engleski

Skills recognition of abused - the problem of teachers

nije evidentirano

teachers ; recognition of abused ; classification ; skills ; model training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

477-489.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine

Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka

Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-024-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija