Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja (CROSBI ID 658235)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sunko, Esmeralda
hrvatski
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja
Uloga učitelja u suvremenoj školi detaljno je obrađeno područje u našoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. Iz pedagogijske perspektive faktori koji opisuju kompetencije učitelja po pitanju prepoznavanja i postupanja u slučaju nasilja važni su kao polazna konstrukcijsko – deskriptivna osnova za istraživanje pedagogijsko – didaktičkih pitanja i konceptualizaciju odgojno obrazovnih postupaka. Obrazovanje učitelja trebalo bi biti predmet sustavnih istraživanja i studija u svrhu unapređenja i razvoja učiteljske profesije. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u Republici Hrvatskoj. Njihova usporedba ukazuje na problem prepoznavanja zlostavljanja i pokušaje klasificiranja zlostavljanja koji su duboko ukorijenjeni ne samo u stavovima širokih narodnih masa, već i kod stručnjaka čija je osnovna aktivnost odgoj i obrazovanje djece. U radu su prikazana ispitivanja vještina učiteljske procjene prepoznavanja učestalosti obiteljskog zlostavljanja kod djece u nižim razredima osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati ispitivanja uspoređeni su sa rezultatima koji pokazuju incidentnost pojedinih oblika nasilja nad djecom prema istraživanju različitih autora. Usporedbom rezultata različitih istraživanja zaključuje se nedovoljna osposobljenost učitelja u tehničkim vještinama prepoznavanja nasilja nad djecom, iako većina učitelja smatra da imaju dovoljno znanja za prepoznavanje zlostavljane djece. Preveliki disbalans u postotku između prijavljene zlostavljane djece i djece koja su prepozanta u školi od strane učitelja vodi prema korjenitoj promjeni svih pojedinaca u odgojno obrazovnim institucijama, Nedostatkom vještina prepoznavanja zlostavljane djece se u praksi odgojno obrazovnih institucija događa upravo suprotno od onoga što se obavezuje Zakonima i Protokolima o postupanju u slučaju nasilja. Pomak prema tehničkim i ključnim vještinama predviđa integraciju različitih ali i komplementarnih sadržaja koji su posebno primjenjivi kod učitelja integrativnim modelom izobrazbe.
učitelji ; prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vještine ; model izobrazbe
nije evidentirano
engleski
Skills recognition of abused - the problem of teachers
nije evidentirano
teachers ; recognition of abused ; classification ; skills ; model training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
477-489.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine
Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-024-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096