Izdavač: Medicinska naklada
Godina: 2018
Stranica: 826
ISBN: 978-953-176-759-0
Ključne riječi: medicinska biokemija, laboratorijska medicina, klinička praksa
( medical biochemistry, laboratory medicine, clinical practice )
Tekst udžbenika podijeljen je u tri dijela: Opći dio, Specijalni dio te Izdvojena poglavlja. Sukladno ubrzanom tehnološkom razvoju i sve većim potrebama kliničke medicine i srodnih struka, neka poglavlja su proširena najsvježijim podacima, a dodano je i više potpuno novih poglavlja. Sva se poglavlja nalaze unutar područja određene medicinske patologije, a svako je popraćeno recentnim literaturnim podacima. Sva poglavlja iznjedrila je klinička praksa, temeljena na najnovijim spoznajama medicinske i biokemijske struke, kao i razvoj novih metoda operativne i „konzervativne“ medicine u posljednjih desetak godina. Dodatak udžbeniku je poglavlje Izvještavanje o rezultatima medicinskobiokemijskih pretraga, koje sadrži Referentne intervale i preporučene vrijednosti u općoj medicinskoj biokemiji s tri potpoglavlja: Laboratorijska hematologija, Laboratorijska koagulacija i Klinička biokemija. U istom poglavlju su prikazane i Kritične vrijednosti laboratorijskih nalaza. Drugo potpoglavlje odnosi se referentne intervale, preporučene vrijednosti, terapijska područja i toksične koncentracije u specijalnim područjima medicinske biokemije i laboratorijske medicine. U knjizi je korišten klinički pristup različitim patološkim stanjima temeljen na analitičkim rezultatima raznovrsnih dijagnostičkih metoda sofisticirane medicinskolaboratorijske dijagnostike. Izdvojena poglavlja su: Laboratorij uz krevet bolesnika (POCT), Farmakogenetika, Toksikologija, Droge, Doping, Forenzična analiza DNA. Naglasak knjige je na važnosti multidisciplinarnog rada, ali i potrebi primjene novih metoda moderne tehnologije u službi laboratorijske medicine te osiguranja kontrole kvalitete raznovrsnih dijagnostičkih postupaka.
Biologija,Farmacija,Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
Upisao u CROSBI: Vedrana Škaro (Vedrana.Skaro@irb.hr), 8. Vel. 2018. u 17:28 sati