crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 925813

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Šimić Šašić, Slavica
Naslov: Značaj i uloga interpersonalnog ponašanja ravnatelja
( Significance and role of interpersonal behavior of the school principal )
Knjiga: Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Urednik/ci: Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor
Izdavač: Sveučilište u Zadru
Grad: Zadar
Godina: 2016
Raspon stranica:: 199-215
ISBN: 978-953-331-130-2
Ključne riječi: interpersonalni odnosi ; interpersonalna ponašanja ravnatelja
( interpersonal relationships ; principals' interpersonal behavior )
Sažetak:
Uloga ravnatelja u razvoju uspješne škole je vrlo važna. Iako direktni efekti ravnatelja na učeničko postignuće postoje, puno su važniji indirektni utjecaji preko brojnih varijabli školskog okruženja. U radu se raspravlja o ulozi interpersonalnog ponašanja ravnatelja, njegovim efektima na nastavnička ponašanja, a time posredno i na učeničko postignuće. Općenito, interpersonalni odnosi u školi pokazuju međuovisnost i važnost u objašnjenju učeničkog postignuća. Nakon čitanja ovog poglavlja, moći ćete prepoznati različite vrste interpersonalnog ponašanja, vrednovati njihovu važnost u školskom okruženju i objasniti međudjelovanje različitih interpersonalnih odnosa u školi (ravnatelj- učitelji, učitelj- učenici) i njihove efekte na učeničko postignuće. Uspješni ravnatelji pružaju podršku što rezultira pozitivnim okruženjem za učenje, pozitivnim ponašanjima nastavnika i boljim školskim postignućima. Povezanost upravljanja i interpersonalnih ponašanja ravnatelja s ponašanjima nastavnika posebno je važna kad znamo da su pozitivna interpersonalna ponašanja nastavnika u razredu ključna u kreiranju i održavanju vrhunskog školskog postignuća njihovih učenika. Stoga je iznimno važno prepoznati koja to interpersonalna ponašanja ravnatelja utječu na interpersonalna ponašanja nastavnika kako bismo olakšali izgradnju pozitivne školske klime u kojoj će svi sudionici obrazovnog procesa bili uspješni i zadovoljni. Nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete izabrati način na koji možete utjecati na međuljudske odnose u svojoj školi, školsku klimu, uspjeh i zadovoljstvo nastavnika i učenika, a onda i roditelja.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Slavica Šimić Šašić (slsasic@unizd.hr), 16. Vel. 2018. u 15:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4