Značaj i uloga interpersonalnog ponašanja ravnatelja (CROSBI ID 60729)
Prilog u knjizi | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimić Šašić, Slavica
hrvatski
Značaj i uloga interpersonalnog ponašanja ravnatelja
Uloga ravnatelja u razvoju uspješne škole je vrlo važna. Iako direktni efekti ravnatelja na učeničko postignuće postoje, puno su važniji indirektni utjecaji preko brojnih varijabli školskog okruženja. U radu se raspravlja o ulozi interpersonalnog ponašanja ravnatelja, njegovim efektima na nastavnička ponašanja, a time posredno i na učeničko postignuće. Općenito, interpersonalni odnosi u školi pokazuju međuovisnost i važnost u objašnjenju učeničkog postignuća. Nakon čitanja ovog poglavlja, moći ćete prepoznati različite vrste interpersonalnog ponašanja, vrednovati njihovu važnost u školskom okruženju i objasniti međudjelovanje različitih interpersonalnih odnosa u školi (ravnatelj- učitelji, učitelj- učenici) i njihove efekte na učeničko postignuće. Uspješni ravnatelji pružaju podršku što rezultira pozitivnim okruženjem za učenje, pozitivnim ponašanjima nastavnika i boljim školskim postignućima. Povezanost upravljanja i interpersonalnih ponašanja ravnatelja s ponašanjima nastavnika posebno je važna kad znamo da su pozitivna interpersonalna ponašanja nastavnika u razredu ključna u kreiranju i održavanju vrhunskog školskog postignuća njihovih učenika. Stoga je iznimno važno prepoznati koja to interpersonalna ponašanja ravnatelja utječu na interpersonalna ponašanja nastavnika kako bismo olakšali izgradnju pozitivne školske klime u kojoj će svi sudionici obrazovnog procesa bili uspješni i zadovoljni. Nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete izabrati način na koji možete utjecati na međuljudske odnose u svojoj školi, školsku klimu, uspjeh i zadovoljstvo nastavnika i učenika, a onda i roditelja.
interpersonalni odnosi ; interpersonalna ponašanja ravnatelja
nije evidentirano
engleski
Significance and role of interpersonal behavior of the school principal
nije evidentirano
interpersonal relationships ; principals' interpersonal behavior
nije evidentirano
Podaci o prilogu
199-215.
objavljeno
Podaci o knjizi
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru
2016.
978-953-331-130-2