crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 927302

Časopis

Autori: Burić, Irena, Cvijetović, Josipa; Macuka, Ivana
Naslov: LIČNOST, RADNA ANGAŽIRANOST I ZADOVOLJSTVO POSLOM – POSREDUJUĆA ULOGA RAZOČARANOSTI U OBRAZOVNI SUSTAV
( PERSONALITY, WORK ENGAGEMENT AND JOB SATISFACTION – THE MEDIATIONAL ROLE OF DISAPPOINTMENT IN THE EDUCATIONAL SYSTEM )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 20 (2017), 1; 1-16
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: nastavnici, razočaranost obrazovnim sustavom, zadovoljstvo poslom, radna angažiranost, otpornost na stres, dispozicijski afek
( teachers, disappointment in the educational system, job satisfaction, work engagement, resilience, dispositional affec )
Sažetak:
Suvremena obilježja obrazovnog sustava koja uključuju učestale promjene obrazovnih politika, povećane administrativne zahtjeve, manjak autonomije u nastavnom radu, naglasak na performativnosti, loše materijalne uvjete rada i sl., mogu dovesti do razočaranosti kod nastavnika što dalje doprinosi smanjenju zadovoljstva poslom i radne angažiranosti. Međutim, neke karakteristike ličnosti mogu djelovati kao protektivni odnosno rizični faktori profesionalne dobrobiti nastavnika bez obzira na objektivne okolnosti. Stoga je cilj istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu razočaranosti nastavnika obrazovnim sustavom u odnosu između karakteristika ličnosti nastavnika (dispozicijski afekt i otpornost na stres) sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo 2993 nastavnika razredne i predmetne nastave osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Provedbom analize traga utvrđeno je da u odnosu dispozicijske afektivnosti sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti, razočaranost obrazovnim sustavom ima djelomičnu medijacijsku ulogu, dok u odnosu otpornosti nastavnika na stres i zadovoljstva poslom te radne angažiranosti, razočaranost ima potpunu medijacijsku ulogu. Veće razine otpornosti i pozitivnog afekta, a manje razine negativnog afekta, doprinose manjoj razočaranosti obrazovnim sustavom. Nadalje, veće razine razočaranosti doprinose smanjenom zadovoljstvu poslom i smanjenoj radnoj angažiranosti nastavnika. Naposlijetku, što su učitelji više skloni pozitivnom afektu, a manje negativnom afektu, to su više angažirani u svom radu te su više zadovoljni svojim poslom.
Projekt / tema: HRZZ-UIP-2013-11-5065
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: LIČNOST, RADNA ANGAŽIRANOST I ZADOVOLJSTVO POSLOM – POSREDUJUĆA ULOGA RAZOČARANOSTI U OBRAZOVNI SUSTAV
Upisao u CROSBI: Ivana Macuka (imacuka@unizd.hr), 23. Vel. 2018. u 20:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4