Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu (CROSBI ID 248901)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Romstein, Ksenija ; Velki, Tena Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu // Život i škola = Life and school, 63 (2017), 1; 151-158

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Velki, Tena

hrvatski

Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu

Odgojno-obrazovna politika u prošle tri godine sve veći naglasak stavlja na zapošljavanje pomoćnika u nastavi kao oblika socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Kako bi se doznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirane su 53 pisane bilješke pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi) i (3) problemi u odnosu s učenikom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema učeniku i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku, a manje se vide kao medijatori između učenika i njegova neposrednog okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, zasad na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.

inkluzija, pomoćnici u nastavi, nastavni proces, djeca s teškoćama u razvoju

nije evidentirano

engleski

Class Assistants: Problems in Practice and Perception of Self-role in Educational Process (str.159-

nije evidentirano

inclusion ; class assistants ; educational process, children with developmental disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (1)

2017.

151-158

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice