crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 928006

Zbornik radova

Autori: Kotrla Topić, Marina; Mihaljević, Silvija; Zadravec, Vedrana
Naslov: Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece
( Relationship between the use of digital devices and school readiness in Croatia preschool children )
Izvornik:
Skup: VII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 22-24.02.2018.
Ključne riječi: digitalni uređaji, predškolska dob, spremnost za školu
( digital devices, preschool age, school readiness )
Sažetak:
Novija istraživanja pokazuju kako djeca sve ranije i u sve većoj mjeri dolaze u kontakt s različitim digitalnim uređajima u vlastitom domu. O tome kako su takve interakcije povezane s njihovom spremnosti za školu, kao i s kasnijih obrazovnim postignućima, još uvijek se ne zna dovoljno. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost upotrebe različitih digitalnih uređaja u vlastitom domu te spremnosti za školu djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 71 dijete u dobi od 6 do 7 godina (29 djevojčica i 42 dječaka). Riječ je o školskim obveznicima s područja grada Osijeka, koji su prilikom predupisa u prvi razred osnovne škole došli na psihologijsko testiranje u odabranu osnovnu školu, te čiji su roditelji pristali sudjelovati u istraživanju. Roditelji su ispunili upitnik kojim su prikupljeni podatci o socio-ekonomskom statusu obitelji te navikama i okolnostima dječje upotrebe digitalnih uređaja u vlastitom domu – tijekom radnog tjedna te tijekom vikenda. Djeca su u sklopu uobičajenog postupka testiranja ispunjavala Test spremnosti za školu (Vlahović-Štetić i sur., 1995), koji osim ukupnog rezultata nudi i zasebne podatke o grafomotoričkim vještinama te sposobnosti logičkog rezoniranja. Rezultati pokazuju kako postoji značajna negativna povezanost vremena kojeg dijete provede koristeći računalo tijekom vikenda s grafomotoričkim vještinama kao i s ukupnim rezultatom na TSŠ-u. Drugim riječima, djeca koja više vremena vikendom provode pred ekranima računala pokazuju nešto lošije grafomotoričke vještine te su nižu razinu spremnosti za školu. Također, zabilježena je i umjerena negativna povezanost vremena kojeg djeca provedu koristeći tablet tijekom vikenda te logičkog rezoniranja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Marina Kotrla Topić (Marina.Kotrla@pilar.hr), 28. Vel. 2018. u 09:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4