Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece (CROSBI ID 659445)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Kotrla Topić, Marina ; Mihaljević, Silvija ; Zadravec, Vedrana Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece // VII. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici Osijek, Hrvatska, 22.02.2018-24.02.2018

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina ; Mihaljević, Silvija ; Zadravec, Vedrana

hrvatski

Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece

Novija istraživanja pokazuju kako djeca sve ranije i u sve većoj mjeri dolaze u kontakt s različitim digitalnim uređajima u vlastitom domu. O tome kako su takve interakcije povezane s njihovom spremnosti za školu, kao i s kasnijih obrazovnim postignućima, još uvijek se ne zna dovoljno. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost upotrebe različitih digitalnih uređaja u vlastitom domu te spremnosti za školu djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 71 dijete u dobi od 6 do 7 godina (29 djevojčica i 42 dječaka). Riječ je o školskim obveznicima s područja grada Osijeka, koji su prilikom predupisa u prvi razred osnovne škole došli na psihologijsko testiranje u odabranu osnovnu školu, te čiji su roditelji pristali sudjelovati u istraživanju. Roditelji su ispunili upitnik kojim su prikupljeni podatci o socio-ekonomskom statusu obitelji te navikama i okolnostima dječje upotrebe digitalnih uređaja u vlastitom domu – tijekom radnog tjedna te tijekom vikenda. Djeca su u sklopu uobičajenog postupka testiranja ispunjavala Test spremnosti za školu (Vlahović-Štetić i sur., 1995), koji osim ukupnog rezultata nudi i zasebne podatke o grafomotoričkim vještinama te sposobnosti logičkog rezoniranja. Rezultati pokazuju kako postoji značajna negativna povezanost vremena kojeg dijete provede koristeći računalo tijekom vikenda s grafomotoričkim vještinama kao i s ukupnim rezultatom na TSŠ-u. Drugim riječima, djeca koja više vremena vikendom provode pred ekranima računala pokazuju nešto lošije grafomotoričke vještine te su nižu razinu spremnosti za školu. Također, zabilježena je i umjerena negativna povezanost vremena kojeg djeca provedu koristeći tablet tijekom vikenda te logičkog rezoniranja.

digitalni uređaji, predškolska dob, spremnost za školu

nije evidentirano

engleski

Relationship between the use of digital devices and school readiness in Croatia preschool children

nije evidentirano

digital devices, preschool age, school readiness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

VII. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

22.02.2018-24.02.2018

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija