crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 928757

Zbornik radova

Autori: Rijavec, Majda; Belina, Lorena
Naslov: Zanesenost u učenju na studiju: kvalitativna analiza
( Flow in academic activities at the faculty: qualittaive analysis )
Izvornik: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji. / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.). - Zagreb 10000 : Hrvatsko katoličko sveučilište , 2017. 47-47.
Skup: 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta: Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7. i 8. 12. 2017.
Ključne riječi: zanesenost u učenju, visokoškolsko obrazovanje, studenti, kvalitativna analiza
( flow in learning, higher education, students, qualitative analysis )
Sažetak:
Zanesenost (engl. flow) je ugodno iskustvo koje ljudi doživljavaju kada su toliko usmjereni na neku aktivnost da ih ona u potpunosti zaokupi. Dosadašnja istraživanja pokazala su da je zanesenost u učenju na studiju rjeđa od zanesenosti u drugim područjima života studenata, ali je zato jače povezana sa njihovom dobrobiti (Ljubin Golub, Rijavec i Olčar, 2016). Imajući u vidu važnost stanja zanesenosti za dobrobit studenata, cilj ovog rada bio je identificirati akademske aktivnosti na fakultetu u kojima studenti najčešće doživljavaju zanesenost, te provjeriti njihovu izazovnost i vještine koje studenti imaju za njihovo izvođenje. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 126 ispitanika treće godine studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu (94% studentica) i 77 ispitanika pete godine studija (96% studentica). Sudionici su dobili tri zorna opisa zanesenosti (Csikszentmihalyi & Csikszentmihalyi, 1988) a zatim su trebali detaljno opisati jedno takvo iskustvo vezano uz aktivnosti učenja na studiju (predavanja, seminari, vježbe, učenje za ispit, priprema seminara, priprema izlaganja...) ako su ga doživjeli. Osim opisa aktivnosti procjenjivali su koliko je aktivnost bila izazovna i koliko su posjedovali vještine i znanja za njeno obavljanje. Na trećoj godini studija iskustvo zanesenosti doživjelo je 44% studenata a na petoj 77%.Studenti pete godine najčešće su navodili da im zanesenost izaziva priprema i održavanje sata na praksi, a slijede različite specifične aktivnosti. Studenti treće godine najčešće su navodili učenje i pripremu za ispit, te također različite specifične aktivnosti. Sve navedene aktivnosti bile su procijenjene kao iznadprosječno izazovne, a studenti su procjenjivali da za njihovo izvođenje imaju iznadprosječne vještine i sposbnosti. Zaključeno je da studenti najčešće doživljavaju zanesenost u aktivnostima koje su važne za ostvarivanje glavnih akademskih ciljeva (polaganje ispita na trećoj godini i provjera kompetentnosti za obavljanje budućeg posla na petoj godini).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Majda Rijavec (majda.rijavec@ufzg.hr), 3. Ožu. 2018. u 23:23 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4