crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 930692

Zbornik radova

Autori: Tatrević, Mateja; Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Naslov: POVEZANOST SIMPTOMA ADHD-A SA SOCIO-EMOCIONALNOM PRILAGODBOM OSNOVNOŠKOLACA
( Correlation between ADHD symptoms and social- emotional adjustment of primary school children )
Izvornik: VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici: SAŽECI PRIOPĆENJA / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.). - Osijek : Filozofski fakultet , 2018. 58-58.
Skup: VII. znanstveno - stručni skup : Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 22-24.02.2018.
Ključne riječi: ADHD, prilagodba, osnovnoškolci
( ADHD, adjustment, primary school children )
Sažetak:
Prijašnja istraživanja pokazala su poteškoće u socio-emocionalnoj prilagodbi djece s ADHD-om, no gotovo da nema istraživanja koja se bave djecom suspektnom na ADHD-a, a kod koje viša izraženost pojedinih simptoma također može voditi do poteškoća prilagode. Cilj je istraživanja provjeriti povezanost simptoma deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja (hiperaktivnost, impulzivnost, nepažnja) sa socio-emocionalnom prilagodbom (broj prijatelja, osjećaj vršnjačke prihvaćenosti, socijalna samoefikasnost, emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost te emocionalna samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovao 501 učenik četvrtih (20, 8%), šestih (36, 9%) i osmih (42, 3%) razreda, od toga 50, 7% dječaka. Prosječna dob učenika je M=12, 72 godina (SD=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45 ; Takšić, 2002), Skalu emocionalne empatije (E-upitnik ; Raboteg-Šarić, 2002), Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti- nepažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006) te Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Nepažnja se pokazala kao najveća prepreka u socio-emocionalnoj prilagodbi učenika. Porastom nepažnje smanjuje se socijalna samoefikasnost i osjećaj prihvaćenosti od strane vršnjaka, a također i emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost i emocionalna samoefikasnost. Iako slabe, dobivene su i statistički značajne negativne povezanosti ostalih simptoma ADHD-a s dimenzijama emocionalne prilagodbe. Porastom hiperaktivnosti i impulzivnosti smanjuju se emocionalna empatija i emocionalna samoefikasnost. Povišena razina hiperaktivnosti i impulzivnosti nisu se pokazale značajne za socijalnu prilagodbu osnovnoškolaca.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 15. Ožu. 2018. u 11:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4