Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima (CROSBI ID 249639)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Martinović, Drago ; Hudi, Ivana Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima // Medijski dijalozi, XI (2018), 30; 195-208

Podaci o odgovornosti

Martinović, Drago ; Hudi, Ivana

hrvatski

Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima

Masovni mediji imaju snažnu ulogu u kreiranju položaja religija odnosno religijskih zajednica na društvenoj sceni, ali i kreiranju društvenih vrijednosti, stavova, načina razmišljanja, društveno poželjnih ili nepoželjnih obrazaca ponašanja. Religijske zajednice svojim djelovanjem doprinose očuvanju i razvoju razumijevanja, tolerancije i dijaloga između pripadnika različitih religija.Prema provedenim istraživanjima bh. građani najviše povjerenja imaju upravo u vjerske institucije i medije. U sklopu ovoga rada metodom analize sadržaja utvrđena su obilježja priloga o religiji koji su objavljeni na naslovnicama najposjećenijih bh. web-portala, kao i pristup medija odnosno novinara prema religijskim sadržajima. S obzirom da je Bosna i Hercegovina država s tri konstitutivna naroda i s isto toliko dominantnih religijskih zajednica (Bošnjaci- muslimani, Srbi-pravoslavci i Hrvati-katolici), te ne samo etnički već i medijski podijeljeno društvo, za potrebe izrade ovoga rada izabrani su najposjećeniji informativni web-portali s područja pripadnika dominantnih religijskih zajednica/naroda (klix.ba, nezavisne.com i bljesak.info). Također, metodom analize religijskih sadržaja utvrđen je odnos jednih prema drugima, odnosno analizirani su religijski sadržaji koji se odnose na jednu religijsku zajednicu i web-portala s područja druge dominantne religijske zajednice. Ananlizirani prilozi religijskog sadržaja uglavnom se preuzimaju s drugih izvora, a najzastupljenija novinarska forma je vijest.

religija ; mediji ; web-portali ; analiza sadržaja

nije evidentirano

engleski

The Relationship between Religion and Mass Media – An Analysis of Religious Content on Web Portals

nije evidentirano

religion ; media ; websites ; content analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XI (30)

2018.

195-208

objavljeno

1800-7074

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti