crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 940293

Ostalo

Autori: Jakopec, Tomislav; Jozić, Katarina; Jukić, Renata
Naslov: Analiza obrazovnih sustava u EU u radu s darovitom djecom s posebnim naglaskom na darovitost i u području matematičke i računalne pismenosti te uvođenju novih tehnologija u nastavne procese
( Analysis of educational systems in the EU in work with gifted children with a special emphasis on giftedness and in the field of mathematical and computer literacy and the introduction of new ones technology in teaching processes )
Izvornik: Podrška osnivanju i radu centara izvrsnosti u Splitsko - dalmatinskoj ž upaniji
Vrsta: ekspertiza
Godina: 2018
Ključne riječi: darovitost, zakoni, matematička pismenost, računalna pismenost
( talent, laws, mathematical literacy, computer literacy )
Sažetak:
Odnos društva prema darovitim pojedincima, uvažavanje njihovih prava, davanje podrške te izrada posebnih programa za različite vrste darovitosti unutar sustava odgoja i obrazovanja već su dugo predmet rasprava unutar znanstvenih krugova. Većina istraživanja naglašava ulogu odgojno-obrazovnog sustava kao jednog od glavnih čimbenika bez kojih ne može doći do razvoja i ostvarivanja darovitosti, no upravo je to područje u mnogim zemljama, kao i kod nas, nedovoljno razvijeno i neučinkovito. Darovitost je kao pojam, unatočbrojnim spoznajama, još uvijek nedovoljno određena za potrebe obrazovanja te su za nastavnike i stručne suradnike odgoj i obrazovanje takve djece još uvijek vrlo složen i izazovni zadaci. U Republici Hrvatskoj unutar sustava odgoja i obrazovanja već dulji niz godina postoji briga o darovitima. Zakonske regulative i strategije teorijski su utemeljene, no kada se prijeđe u praksu, briga je nesustavna, odvija se samo u ponekim odgojno-obrazovnim ustanovama i često ne odgovara stvarnim potrebama svih darovitih pojedinaca. U tom je smislu važeći dokument Hrvatski nacionalni kurikulum (NOK, 2010), koji navodi:„Nacionalni okvirni kurikulum osigurava talentiranoj i darovitoj djeci i učenicima prepoznavanje i razvoj njihovih mogućnosti. Odgojno-obrazovna ustanova dužna je otkrivati talentirane i darovite učenike te osigurati razvoj njihovih sposobnosti, usmjeriti se na zadovoljavanje posebnih spoznajnih, socijalnih, emocionalnih i tjelesnih potreba talentirane i darovite djece i učenika, uz stalno praćenje i vrjednovanje njihovih postignuća. Cilj je stoga krenuti u sveobuhvatnu analizu pojma darovitosti, procesa identifikacije, obilježja i različitih teorijskih pristupa kako bi se primjereno razumjeli i analizirali različiti obrazovni sustavi rada s darovitom djecom prikazani u ovom radu.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Računarstvo,Pedagogija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 29. Svi. 2018. u 07:38 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4