crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 941154

Zbornik radova

Autori: Hanzec, Ivana; Kuterovac Jagodić, Gordana
Naslov: Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece
( The role of children's social-emotional competence in their early academic adjustment )
Izvornik: XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2018. 57-57 (ISBN: 978-953-331-196-8).
Skup: XXI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2018.
Ključne riječi: socijalno-emocionalna kompetencija ; prilagodba na školu ; akademska prilagodba ; socijalna prilagodba ; pažnja
( social-emotional competence ; school adjustment ; academic adjustment ; social adjustment ; attention )
Sažetak:
Važnost socijalne i emocionalne kompetencije za ranu školsku prilagodbu učenika/ica postala je predmetom interesa u modelima i istraživanjima 90-ih godina 20. stoljeća. Rastuća literatura u tom području ukazuje na značajnost pojedinih sposobnosti i vještina iz ove skupine kompetencija za školsku prilagodbu i uspjeh, no relativno je mali broj istraživanja ispitivao mehanizme putem kojih su te kompetencije povezane s akademskom prilagodbom djece. Iz tog je razloga cilj ovog istraživanja bio ispitati moguću medijacijsku ulogu pažnje i različitih pokazatelja socijalne prilagodbe na školu u odnosu socijalno-emocionalne kompetencije i akademske prilagodbe, te eventualnu moderatorsku ulogu spola u tom odnosu. Podaci su prikupljeni od 417 učenika/ica prvih razreda, njihovih roditelja i učiteljica u tri točke mjerenja tijekom jedne školske godine. Roditelji su procijenili socijalno-emocionalnu kompetenciju svoje djece (prva točka), a učiteljice dječju pažnju (druga točka), akademsku kompetenciju, uključenost i svoj odnos sa svakim djetetom (treća točka), dok su djeca rješavala upitnik odnosa s vršnjacima i sviđanja škole te ispit znanja (treća točka). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazali su da socijalno-emocionalna kompetencija ne doprinosi izravno akademskoj prilagodbi, ali ima mali, statistički značajan indirektan doprinos akademskoj prilagodbi putem pažnje i putem odnosa s učiteljicom i uključenosti učenika/ica. Odnos s vršnjacima i sviđanje škole nisu se pokazali značajnim medijatorima, ali su se putem uključenosti učenika/ica pokazali značajnim indirektnim prediktorima akademske prilagodbe. Multigrupno strukturalno modeliranje pokazalo je da su odnosi među ispitivanim varijablama jednaki za djevojčice i dječake. Dobiveni rezultati ukazuju na veću važnost proksimalnih (socijalnih procesa koji se odvijaju u školi) nego distalnih faktora (kompetencije mjerene pri polasku u školu) za uspjeh na kraju školske godine.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ivana Hanzec (ihanzec@hrstud.hr), 4. Lip. 2018. u 12:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4