Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece (CROSBI ID 662628)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Hanzec, Ivana ; Kuterovac Jagodić, Gordana Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece // XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 57-57

Podaci o odgovornosti

Hanzec, Ivana ; Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Uloga socijalno‐emocionalne kompetencije u ranoj akademskoj prilagodbi djece

Važnost socijalne i emocionalne kompetencije za ranu školsku prilagodbu učenika/ica postala je predmetom interesa u modelima i istraživanjima 90-ih godina 20. stoljeća. Rastuća literatura u tom području ukazuje na značajnost pojedinih sposobnosti i vještina iz ove skupine kompetencija za školsku prilagodbu i uspjeh, no relativno je mali broj istraživanja ispitivao mehanizme putem kojih su te kompetencije povezane s akademskom prilagodbom djece. Iz tog je razloga cilj ovog istraživanja bio ispitati moguću medijacijsku ulogu pažnje i različitih pokazatelja socijalne prilagodbe na školu u odnosu socijalno-emocionalne kompetencije i akademske prilagodbe, te eventualnu moderatorsku ulogu spola u tom odnosu. Podaci su prikupljeni od 417 učenika/ica prvih razreda, njihovih roditelja i učiteljica u tri točke mjerenja tijekom jedne školske godine. Roditelji su procijenili socijalno-emocionalnu kompetenciju svoje djece (prva točka), a učiteljice dječju pažnju (druga točka), akademsku kompetenciju, uključenost i svoj odnos sa svakim djetetom (treća točka), dok su djeca rješavala upitnik odnosa s vršnjacima i sviđanja škole te ispit znanja (treća točka). Rezultati strukturalnog modeliranja pokazali su da socijalno-emocionalna kompetencija ne doprinosi izravno akademskoj prilagodbi, ali ima mali, statistički značajan indirektan doprinos akademskoj prilagodbi putem pažnje i putem odnosa s učiteljicom i uključenosti učenika/ica. Odnos s vršnjacima i sviđanje škole nisu se pokazali značajnim medijatorima, ali su se putem uključenosti učenika/ica pokazali značajnim indirektnim prediktorima akademske prilagodbe. Multigrupno strukturalno modeliranje pokazalo je da su odnosi među ispitivanim varijablama jednaki za djevojčice i dječake. Dobiveni rezultati ukazuju na veću važnost proksimalnih (socijalnih procesa koji se odvijaju u školi) nego distalnih faktora (kompetencije mjerene pri polasku u školu) za uspjeh na kraju školske godine.

socijalno-emocionalna kompetencija ; prilagodba na školu ; akademska prilagodba ; socijalna prilagodba ; pažnja

nije evidentirano

engleski

The role of children's social-emotional competence in their early academic adjustment

nije evidentirano

social-emotional competence ; school adjustment ; academic adjustment ; social adjustment ; attention

nije evidentirano

Podaci o prilogu

57-57.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Sažetci priopćenja

Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-196-8

Podaci o skupu

21. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija