Autori: Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana; Brala- Mudrovčić, Jasminka
Naslov: Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda
( Examination of some samoregulation components in reading and writing domains in students of different ages and gender )
Izvornik: Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 159 (2018), 1-2; 73-99
Ključne riječi: samoregulacija učenja ; stavovi ; iskustva i strategije čitanja i pisanja ; postignuća u čitanju i pisanju ; digitalni mediji ; kompetencije čitanja i pisanja
( self-regulation of learning ; attitudes ; experiences ; reading and writing strategies ; achievements ; digital media ; reading and writing competences )
Cilj je istraživanja bio u okviru Zimmermanovog modela samoregulacije učenja primijenjenog na domenska područja čitanja i pisanja ispitati koliko stavovi i iskustva te korisnost strategija čitanja i pisanja pridonose ponašanjima čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda te kakva je povezanost s općim uspjehom i uspjehom u školskom predmetu Hrvatski jezik. Istraživanje je provedeno na 307 učenika razredne i predmetne nastave te srednje škole. Rezultati pokazuju: a) da su iskustva i stavovi prema pisanju te korisnosti strategija čitanja i pisanja manji i negativniji s dobi ; b) da su iskustva i stavovi prema čitanju najmanji i najnegativniji u razdoblju puberteta učenika ; c) da su sklonosti i interesi prema čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave ; d) da je pomoć i poticaj drugih pri čitanju i pisanju značajno veći kod učenika razredne nastave ; e) da je korištenje digitalnih medija za čitanje i pisanje značajno veće kod učenika predmetne nastave i srednje škole ; f) da je čitanje i pisanje lektire značajno veće kod učenika razredne i predmetne nastave. Ženski rod ima pozitivnije stavove prema korisnosti strategija čitanja i pisanja. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje, koji manje traže pomoć izvana i manje koriste digitalne medije za čitanje i pisanje imaju veći opći akademski uspjeh. Učenici koji imaju veću sklonost i interese za čitanje i pisanje pokazuju bolji uspjeh u školskom predmetu Hrvatski jezik. Korištenje digitalnih medija je negativno i neznatno povezano s općim uspjehom i uspjehom u Hrvatskom jeziku, a intenzivnije dnevno korištenje interneta pozitivno je, ali neznatno povezano s korištenjem digitalnih medija za čitanje i pisanje kod učenika. Ovi rezultati se mogu iskoristiti u razvoju kompetencija čitanja i pisanja učenika.
Psihologija,Interdisciplinarne društvene znanosti,Interdisciplinarne humanističke znanosti
Puni text rada: 941223.3_lanak_za_Napredak_konano_-_kopija.pdf (tekst priložen 5. Lip. 2018. u 08:50 sati)
Google Scholar: Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi i roda