crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 941337

Časopis

Autori: Slišković, Ana; Burić, Irena; Bubić, Lucija
Naslov: Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika
( The role of emotional labour strategies in the explanation of teachers' burnout )
Izvornik: Suvremena psihologija (1331-9264) 20 (2017), 2; 151-163
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: strategije emocionalnog napora, izgaranje, nastavnici
( emotional labour strategies, burnout, teachers )
Sažetak:
Iako su prediktori i ishodi izgaranja u različitim profesijama, uključujući nastavničku, relativno česta tema istraživanja, uloga strategija emocionalnog napora u objaš- njenju sržnih dimenzija izgaranja manje je istraživana, osobito kod hrvatskih nastavnika. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu strategija emocionalnog napora (dubinska strategija, te dvije površinske strategije: prikrivanje osjećaja i glumljenje emocija) u objašnjenju iscrpljenosti i otuđenosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1955 nastavnika, od čega 581 učitelj razredne nastave, 716 nastavnika predmetne nastave u osnovnoj školi, te 538 srednjoškolskih nastavnika. U uzorku su bile zastupljenije nastavnice (1648 nastavnica i 307 nastavnika), a raspon dobi se kretao od 23 do 68 godina (M = 42, 38, SD = 10, 12). Rezultati su pokazali značajan, iako relativno malen, doprinos strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja na poslu. Pri tome nastavnici koji češće koriste površinske strategije emocionalnog napora (prikrivanje i glumljenje osjećaja) imaju više razine iscrpljenosti i otuđenosti. Suprotno tome, korištenje dubinske strategije emocionalnog napora vezano je za niže razine izgaranja.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika
Upisao u CROSBI: Ana Slišković (ana.slavic@unizd.hr), 5. Lip. 2018. u 10:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4