Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika (CROSBI ID 251854)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Bubić, Lucija Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika // Suvremena psihologija, 20 (2017), 2; 151-163

Podaci o odgovornosti

Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Bubić, Lucija

hrvatski

Uloga strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja nastavnika

Iako su prediktori i ishodi izgaranja u različitim profesijama, uključujući nastavničku, relativno česta tema istraživanja, uloga strategija emocionalnog napora u objaš- njenju sržnih dimenzija izgaranja manje je istraživana, osobito kod hrvatskih nastavnika. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati ulogu strategija emocionalnog napora (dubinska strategija, te dvije površinske strategije: prikrivanje osjećaja i glumljenje emocija) u objašnjenju iscrpljenosti i otuđenosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1955 nastavnika, od čega 581 učitelj razredne nastave, 716 nastavnika predmetne nastave u osnovnoj školi, te 538 srednjoškolskih nastavnika. U uzorku su bile zastupljenije nastavnice (1648 nastavnica i 307 nastavnika), a raspon dobi se kretao od 23 do 68 godina (M = 42, 38, SD = 10, 12). Rezultati su pokazali značajan, iako relativno malen, doprinos strategija emocionalnog napora u objašnjenju izgaranja na poslu. Pri tome nastavnici koji češće koriste površinske strategije emocionalnog napora (prikrivanje i glumljenje osjećaja) imaju više razine iscrpljenosti i otuđenosti. Suprotno tome, korištenje dubinske strategije emocionalnog napora vezano je za niže razine izgaranja.

strategije emocionalnog napora, izgaranje, nastavnici

nije evidentirano

engleski

The role of emotional labour strategies in the explanation of teachers' burnout

nije evidentirano

emotional labour strategies, burnout, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2017.

151-163

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost