crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 941467

Časopis

Autori: Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana; Bubić, Andreja
Naslov: Percipirana sigurnost u školi i razredno- nastavno ozračje kao prediktori doživljavanja nasilnih ponašanja
( Perceived security in school and classroom climate as predictors of experiencing violent behaviour )
Izvornik: Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 159 (2018), 1-2; 31-52
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: doživljeno nasilje, sigurnost u školi, razredno ozračje, prevencija
( experienced violence, security in the school, classroom climate, prevention )
Sažetak:
Cilj ovoga rada bio je istražiti ulogu razredno-nastavnog ozračja i osjećaja sigurnosti u školi u procjeni doživljenog nasilja. Sudjelovalo je 567 učenika od 4. do 8. razreda osnovne škole, a primijenjeni su sljedeći instrumenti: adaptirana Skala razrednog ozračja (Wasilewski, Gifford i Bonneau, 2008.), Upitnik osjećaja sigurnosti u školi te Skala učestalosti doživljavanja nasilnog ponašanja u školi. Rezultati istraživanja su pokazali da učenici najčešće doživljavaju ogovaranje, vikanje i vrijeđanje od strane vršnjaka, dok su najrjeđe izloženi elektronskom nasilju i čupanju. Učenici, u odnosu na učenice, izvještavaju o većoj učestalosti doživljavanja nasilnih ponašanja te značajno nižim, u odnosu na učenice, procjenjuju osjećaj sigurnosti u školi. S druge strane, nisu utvrđene spolne razlike u procjeni elemenata kvalitete razrednog ozračja. Analiza dobnih razlika pokazala je da procjene svih elemenata razrednog ozračja i sigurnost u školi opadaju s dobi pa su najniže vrijednosti ovih varijabli utvrđene kod najstarijih učenika. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala da su, pored spola, značajni prediktori doživljenog nasilja osjećaj sigurnosti u školi te kvaliteta interakcija među učenicima kao element razrednog ozračja. Rezultati istraživanja mogu se interpretirati u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju s posebnim naglaskom na zaštitnu ulogu pozitivnog razrednog ozračja i nekih značajki školske klime, posebice sigurnosti u školi i spremnosti svih unutarnjih dionika škole da sudjeluju u prevenciji nasilnih ponašanja.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Percipirana sigurnost u školi i razredno- nastavno ozračje kao prediktori doživljavanja nasilnih ponašanja
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 6. Lip. 2018. u 08:15 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4