crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 941667

Zbornik radova

Autori: Dević, Ivan; Blažev, Mirta; Babarović, Toni; Burušić, Josip
Naslov: STEM intervencijski programi u obrazovanju: kvantitativno i kvalitativno vrednovanje učinaka dvogodišnjeg STEM programa u hrvatskim osnovnim školama
( STEM intervention programs in education: quantitative and qualitative evaluation of the effects of two-year STEM program in Croatian primary schools )
Izvornik: XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2018. 23-23 (ISBN: 9789533311968).
Skup: XXI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2018.
Ključne riječi: STEM ; intervencijski programi ; obrazovanje ; osnovna škola
( STEM ; intervention program ; education ; primary school )
Sažetak:
Brojni STEM intervencijski programi organizirani su i implementirani u obrazovnim sustavima širom svijeta kako bi se povećala motivacija učenika za STEM područje. Nekoliko preglednih studija ističe kako su učinci većine takvih intervencija skromni, čemu uzrok može ležati u manjkavim postupcima evaluacije učinaka (Scott-Little, Hamann & Jurs, 2002 ; Valla & Williams, 2012). Jedan od mogućih uzroka nemogućnosti detekcije učinkovitosti STEM intervencijskih programa, može biti u oslanjanju primarno na kvantitativne istraživačke metode, što onemogućava dublje razumijevanje kako i zašto određeni program nije ili jest uspješan (Lawrenz & Huffman, 2006). Stoga je cilj ove studije prikazati dosadašnje spoznaje o STEM intervencijskim programima, te doprinijeti znanstvenoj valorizaciji intervencijskih STEM programa primjenom kvalitativne i kvantitativne metodologije. Time je moguće unaprijediti i obrazovnu praksu te stvoriti primjer dobre istraživačke prakse u procjeni budućih intervencija. Ova studija bavi se validacijom učinkovitosti dvogodišnjeg intervencijskog STEM programa u osnovnim školama kombinirajući kvantitativni pristup u kojem je korištena tehnika uparivanja prema sklonosti (eng. propensity score matching) i kvalitativni pristup korištenjem rasprave s učenicima putem fokusnih grupa. U kvantitativnom dijelu studije cilj je bio utvrditi učinkovitost STEM intervencije na povećanje pozitivnih stavova prema stručnjacima zaposlenim u STEM području i povećanje interesa prema STEM zanimanjima. U kvantitativnom smo dijelu željeli dobiti dublji uvid u doživljaj učenika o provedenoj intervenciji i povećati razumijevanje elemenata intervencije koji dovode do željenih STEM ishoda. Kvantitativni dio proveden je primjenom upitnika na učenicima od četvrtog do sedmog razreda u osam eksperimentalnih (N = 601) i kontrolnih (N = 883) škola tijekom 2016. i 2017. godine. U kvalitativnom dijelu provedeno je osam 45-minutnih fokus grupa s ukupno 58 učenika (2-3 učenika iz svakog razreda po fokus grupi). Intervencija je pokazala mali, ali značajan učinak na povećanje pozitivnih stavova prema stručnjacima zaposlenim u STEM zanimanjima na svim dobnim skupinama te na povećanje interesa prema STEM karijerama, ali samo kod najmlađih učenika. Nisu pronađeni moderacijski učinci spola ili prethodnog STEM školskog uspjeha na učinkovitost intervencije. Rezultati daju uvid u način na koji učenici konstruiraju svoje razumijevanje STEM područja i u pozadinske razloge uspješnih STEM intervencija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: HRZZ-IP-2014-09-9250
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ivan Dević (Ivan.Devic@pilar.hr), 7. Lip. 2018. u 00:16 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4