crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 944475

Zbornik radova

Autori: Vučenović, Dario; Škifić, Maja; Špinderk, Mila
Naslov: Odgovorno roditeljstvo i stilovi odgoja
( Responsible parenting and parental rearing styles )
Izvornik: 20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Knjiga sažetaka / Brajša Žganec, Andreja ; Lopižić, Josip ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2012. 293-293 (ISBN: 978-953-55079-1-8).
Skup: 20. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva
Mjesto i datum: Dubrovnik, Hrvatska, 07-10.11.2012.
Ključne riječi: roditeljstvo, stilovi odgoja
( parenting, parental rearing styles )
Sažetak:
Roditeljstvo je vještina koja se uči i koja zahtijeva puno vježbe. Cilj roditeljstva je prenijeti mladima znanja i vještine potrebne za budući život. Roditeljsko ponašanje skloni smo shvatiti kao višedimenzionalnu varijablu, odnosno sindrom različitih postupaka prema djetetu. Konstrukt roditeljskog odgojnog stila odnosi se, uz dimenziju emocionalnosti, na varijacije roditeljskih pokušaja kontrole i socijalizacije djece. Cilj provedenog istraživanja bio je ispirati dolazi li do promjena roditeljskih stilova nakon sudjelovanja roditelja u projektu , , Odgovorno roditeljstvo''. Ispitivanje je provedeno u Obiteljskom centru Zadarske županije, a ispitanici su bili učenici šestog i sedmog razreda OŠ (33 učenika) i njihovi roditelji koji su pohađali radionice (66 roditelja). Učenici su procjenjivali ponašanje svojih roditelja prije i nakon edukacije na Skali percepcije obiteljskih odnosa, koja sadrži 25 čestica, a zahvaća osnovne dimenzije roditeljskog ponašanja prema djetetu: emocionalnost i kontrolu. Dobiveni rezultati pokazuju da su učenici postupke svojih roditelja procjenjivali različito prije i nakon završene edukacije o roditeljstvu koju su pohađali njihovi roditelji. Tako je dobivena značajna razlika između rezultata na subskali Emocionalnosti prilikom procjene ponašanja i oca i majka od strane učenika. Nakon edukacije roditelja, učenici su procjenjivali njihovo ponašanje kao osjećajnije, iskrenije, otvorenije, ukazivali su na veću međusobnu bliskost i prihvaćanje. Na subskali Kontrole također je dobivena razlika, ali samo u situaciji kada su učenici procjenjivali ponašanje oca. Nakon edukativnih radionica, smanjeno je kontroliranja postupaka djeteta, prijetnje, usporedbe, kažnjavanje kao i kritiziranje od strane oca.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Dario Vučenović (dvucenovi@unizd.hr), 24. Lip. 2018. u 13:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4