crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 944498

Zbornik radova

Autori: Takšić, Vladimir; Vučenović, Dario
Naslov: Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti
( Emotional and cognitive development - role of emotional intelligence and competence )
Izvornik: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario (ur.). - Split : Udruga Montessori pedagogije Split , 2016. 1-1.
Skup: Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 19-21.05.
Ključne riječi: emocionalni i kognitivni razvoj, emocionalna inteligencija, emocionalne kompetencije
( emotional and cognitive development, emotional intelligence, emotional competence )
Sažetak:
Kognitivni i emocionalni razvoj preklapaju se i u međusobnoj su interakciji. Nekada se smatralo da emocije treba pod svaku cijenu isključiti iz naše kognicije, jer one samo mogu poremetiti naše razumno djelovanje. Međutim, vrlo brzo se uvidjelo da je , , razum bez emocija impotentan, emocije bez razuma slijepe'' (Tomkins, 1962). Koncept koji je devedesetih godina prošlog stoljeća ujedinio ove dvije važne sfere naše osobnosti je emocionalna inteligencija. Autori koncepta Jack Mayer i Peter Salovey smatraju da ona , , općenito označava sposobnost prepoznavanja značenja emocionalnog sklopa, kao i prosuđivanje i rješavanje problema vezanih za emocionalni kontekst''. To je moderan koncept prilagođen demokratičnim kulturama, jer ne inzistira na diktiranim mjerilima emocionalnog ponašanja. U izlaganju će biti opisane najvažnije suvremene teorije inteligencije i njihove razvojne komponente. Uloga i važnost emocija u razvoju djeteta bit će prikazani kroz primjere i realne situacije. Kroz primjere će također biti opisano kako emocija i kognicija uspješno koegzistiraju u konceptu emocionalne inteligencije i doprinose našem boljem i sretnijem životu. Kako se emocionalna inteligencija razvija tijekom čitavog života, moguće ju je poticati, a za to su već izrađeni i provjereni programi za različite uzraste. Prijedlogom Nacionalnog kurikuluma međupredmetne teme, koji predviđa uvođenje emocionalnih i socijalnih sadržaja kroz sve obrazovne cikluse, konačno bi se priznao status i važnost tih sadržaja u razvoju životnih vještina i kompetencija.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Dario Vučenović (dvucenovi@unizd.hr), 24. Lip. 2018. u 19:20 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4